lørdag den 17. september 2011

Hyggelørdag....

Idag har været en rigtig hyggelig indendørs lørdag. Det er blevet hygget og leget og kreeret. En go dag.

Startede formiddagen med at lave det sidste, på den fine give away jeg vandt. Den havde fået et par gange med gul spray, og nu skulle rummene fyldes ud med tapet og papir. Merle var meget optaget af hvad jeg havde gang i, og hun ville meget gerne hjælpe med at klippe. Så hun fik lov at klippe en hel masse rester over en hulens masse gange. Og hun nød det.
Sættekassen synes jeg faktisk blev rigtig fin, og imorgen, når der måske kommer en opholdsstund i regnen, så skal den op og hænge i legehuset.

I eftermiddags var manden til bold, og jeg var alene med pigerne, en lille udfordring til tider. Neel er ikke en baby der sover ret meget, og Merle sover ikke længere til middag, så der var ikke en eneste rolig stund til mig. Men trods indendørsvejr og aktive børn, så fik vi faktisk en rigtig hyggelig eftermiddag.

Merle har fået nye termostøvler, hun er ret begejstret for dem, så hun har rendt rundt i dem det meste af dagen, hun har også leget en hel masse med de ny kup jeg har gjort mig. Se bare hvor fin en lille opstilling hun har lavet her på tæppet... Hun må altså besidde en del af mine gener:-) :-)

Brændeovnen har også kørt idag, den var nok også grunden til at termostøvler og det meste at tøjet røg af hen på eftermiddagen....

Og så blev det hele også lidt nostalgisk, jeg var nemlig i kælderen og lure efter gammelt legetøj. Jeg var sikker på jeg havde en masse sjove ting der nede, og det skal jeg så lige love for der var. Tak fordi ens forældre bare INTET har smidt væk.

Jeg fandt de skønneste små klodser i æske, de danner 5 søde puslespil (tror faktisk de er helt tilbage fra min mors barndom), jeg fandt også en hele masse af mine skønne gamle pixibøger. Og så fandt jeg Fabuland, ejjjj kan i huske det, gud hvor var det altså hyggeligt, det får sit helt eget indlæg en dag. Merle er nemlig stadig for lille til det, og så fandt jeg alle mine gamle smølfer, og det skal siges der er en del... De får også deres eget indlæg en dag. Jeg har nemlig også et hus til dem... Det er bare ikke dukket op igennem sagerne endnu:-)

Nå, men hvis i stadig læser med, så kommer her en lille billedserie af min hyggelige lørdag.







13 kommentarer:

  1. Det lyder som en helt fantastisk dag og skønne billeder altså!

    SvarSlet
  2. Hyggeligt ser det ud og hvor er det da en flot sættekasse, I har lavet jer der :)

    SvarSlet
  3. Hvor er du da bare blevet super kreativ, den er blevet rigtig fin. billederne oser bare af hygge, hvis jeg havde så skøn hjem som dig, var jeg ikke så meget ude menneske helt sikker. Sikke mange fine sager du finder i kælderen, det er da en ren guldgrube i har dernede. så spottede jeg lige brændekurven, det ser jo rigtig hyggelig ud.

    SvarSlet
  4. iiih hvor ser det hyggeligt ud :D Og i bor bare så fedt!!!
    Sikke et kup du har gjort i kælderen....!!

    SvarSlet
  5. Hvor ser det bare ud til at have været en skøn dag! :)

    SvarSlet
  6. Hvor er den blevet fint - det ser ud som Give Away'en ikke kunne ha' fået et bedre hjem ;o). God søndag!

    SvarSlet
  7. Det lyder da til, at I har haft en dejlig dag. Og sikke fine sager du har fundet frem fra kælderen.

    Dejlige billeder af Jer alle tre. :-)

    KH Tine

    SvarSlet
  8. Musse - det var også en rigtig dejlig dag.

    Anna - det var en super dag, og tak, jeg synes også den er blevet rigtig fin:-)

    Jeannett - Nej det er faktisk ikke en straf at være indenfor i regnvejr, jeg ELSKER vores hjem. Især faktisk med regn og rusk udenfor, og masser af stearinlys indenfor... og ja, der står brændekurven i fult funktion... Men godt at have en lille håndstøvsuger i nærheden.

    Mette Kathrine - ja det er vidst noget af en guldgrubbe jeg har haft stående der nede, men det er blogverden og alle retrodamerne der fik gjort mig opmærksom på det. Tingene passede jo ikke rigtig ind i hvidt og slidt... Men det gør de nu:-)

    Kgaardsted - Det var en skøn dag

    Pia - ja ikke, jeg synes også den er blevet super super go... Kan næsten ik nænne at hænge den i legehuset.... Også go søndag til dig

    Tine - Tak skal du ha, og rigtig go dag til dig.

    KH Louise

    SvarSlet
  9. Ih.. hvor ser det bare hyggeligt ud.
    Og sikke dejlige ting og sager du fandt i jeres kælder...
    Skal også bare hygge inde idag, sammen med min veninde.
    Vi skal sy, hun har lovet at lære mig at sy patchwork..
    Jeg det bliver lidt hyggeligt.

    Ha´en fortsat dejlig dag.

    Knus Susi

    SvarSlet
  10. WOW hvor bor I bare fedt og rigtig fin sættekasse I har fået lavet jer. Skønne piger alle 3 ;o) men må jeg spørge: hvor er jeres køkkenstole fra, de er altså bare fantalastisk ;o)

    SvarSlet
  11. Tine - TAK skal du ha, det er dejligt at høre når nogen kan li det men har:-)

    Stolene er gamle franske tolix stole, men de kan selvfølgelig også købes ny i alverdens farve. Disse er dog gamle, og jeg har selv sprayet dem i de farver jeg ønskede:-)

    SvarSlet
  12. hvor ser det bare godt ud, det hele, og ser virkelig ud til at I har hygget jer :) jeg elsker bare at se billeder af dit hjem.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...