onsdag den 28. december 2011

Hvid forvandling.....



Jesper har ferie her mellem jul og nytår, det er dejligt.... Vi får nået en masse, og forsøger også at slappe lidt af... Det sidste finder vi dog ret svært, sådan to små tøser, de holder altså temlig meget gang i hytten..... Men vi når en del alligevel.

I de 5½ år vi har boet her i huset, der har vi ikke fået malet stuen og gangen, det er de eneste to rum hvor der ikke er væltet vægge eller lavet andet, så der har ikke været nogen "undskyldning" for at komme igang, men nu var det så tiltrængt, at vi måtte igang. Igår blev så gangen malet, og idag har stuen fået tur.... Pt kun første gang..... Lige nu er manden smuttet til badminton, pigerne er puttet, og jeg har smidt mig under et tæppe, og sat twilight på (også en julegave, nice)... En dum forkølelse ligger og ulmer, så jeg forsøger at nappe den i opstarten.

Men det skal være skidt før det blir godt, så sådan her ser her ud lige nu.....

Men det blir godt, det blir rigtig godt, nogle møber er også blevet hvide igen, og et par ting er blevet lys blå... De skarpe farver forsvinder stille og roligt, pastellerne får lov at rykke tilbage, og jeg nyder det.

20 kommentarer:

  1. Sikke i dog er i gang :)
    Jeg er selv helt vild med pastelfarverne - så jeg glæder mig til at se mere fra jeres hjem. Jeg synes pastelfarverne giver en dejlig ro og farverne klæder hinanden rigtig flot :)

    God aften til dig.
    Hilsner fra Lisa

    SvarSlet
  2. Det skal nok blive godt!
    Jeg er også ved at stilne lidt ned for farverne og de mere naturlige, matte og hvide farver vinder frem og står rigtig fint. Og man ligger rigtig mærke til de steder hvor jeg så har valgt at have nogle klare, stærke farve.

    SvarSlet
  3. Tænkte nok, du ikke kunne holde farveorgiet ud i længden. Jeg har selv været der for nogle år siden, og selv om der var knapt så meget drøn på paletten, så bliver man bare SÅ MÆT af det!

    Er sikker på, du bliver glad for at få det hvide tilbage igen, og at du vil nyde dine farveklatter endnu mere!

    *SMIL* fra Lisbet (uden H)

    SvarSlet
  4. Din nye header ser bare godt ud, fine farver og motiver. Det skal blive spændende at se dit nye "hvide" hjem hen ad vejen :)

    SvarSlet
  5. Dejligt at få gang i malerpenslen. Selv har jeg også gang i maleriet - dog på en gammel amagerhylde og en stol :)

    Hepper på pastellerne - selvfølgelig :D

    SvarSlet
  6. Det lyder rigtig spændende med pasteller, jeg har også male planer herhjemme tror også jeg satser på pasteller denne gang ;) Jeg er helt vild med din nye Header, den er virkelig fin, er det et billed du har taget

    SvarSlet
  7. Lisa - Ja det med de pasteller, det holder nok ved... I hvert fald kan jeg mærke jeg lige nu har det bedst i dem :-)

    Belinda - Det er lige præcis det jeg også kan li, at man så prøver at samle farverne rundt omkring, istedet for over alt...

    Lisbeth - Det er sjovt du siger det, for det er der flere der har sagt med tiden... At jeg pludselig får nok... Og de havde ret... Men prøves, det skulle det. Heldigvis kan maling jo ændre på meget :-9 Og nu med nymalede rum, så ku forvandlingen lige så godt starte :-)

    Helle - Tak for det, den er dog allerede ændret igen, jeg er meget mere til den vej den former sig nu... Dorte og jeg fikser lidt frem og tilbage, vi nærmer os kraftigt nu:-)

    Anna - Ja pastellerne kan man vidst sige du er dronningen over, :-) Det er så fint hos dig, det må man sige.... Jeg finder go inspiration der :-)

    Jeanett - Ja det med de pasteller, det er vidst kommet for at blive... I hvert fald kan jeg godt li nogle af møblerne blir hvide igen... Kan godt godt li de bare er hvide, og ikke slidt hvide... Det er som om ens hjem altid ser lidt beskidt ud med alle de afskallede ting, så jeg kan rigtig godt li de nu får lidt lyse toner. Den lys blå kommer meget frem nu... Jeg sys efterhånden jeg har en del keramik i det lys blå, og det blir fremhævet super flot hvis også lidt møbler får den farvetone.

    Billedet er et min far har taget, det var en skovtur de havde med Merle her i efteråret:-9 Dog er det fjernet nu, jeg sys ikke helt det ramte mig... Men den jeg har nu... den er jeg vild med.. Hvad sys du om den????

    SvarSlet
  8. Det lyder spændende med en lille ny forvandling. Glæder mig til at se resultater:-)

    SvarSlet
  9. det bliver fint :)
    jeg kan ogsä bedst lide det roligt for öjet - men gerne med farver her og der - sä jeg er sikker pä at du lige rammer plet :)))))

    SvarSlet
  10. Din nye header er super fin og lige dig ;)

    SvarSlet
  11. Da sommeren var slut, fik jeg også nok af de stærke farver. Jeg gik rundt i alle rum og tog det ned. Jeg har siden jeg var en lille pige, altid elsket den blå farve, den har fulgt mig i mit tøj valg, mine møbler og mit hjem. Så nu holder jeg mig til grå, hvid, sort, blå og teaktræ herhjemme. Kan godt lide at der er ro på og lidt farveklatter i form af blå hist og her(0: Det er manden nu også ret glad for. For han har aldrig følt det var særligt mandigt, at holde øl klub i et farveorgie (0:
    Glæder mig til at se det færdige resultat hos dig (0:
    Og hold da op en flot header du har fået dig(0:
    Glæder mig til a

    SvarSlet
  12. Jeg er helt vild med den header du har lige nu. Synes den passer rigtig godt til lige netop dig :)

    God dag derude i blæsevejret
    Hilsner fra Lisa

    SvarSlet
  13. Jeg er helt vild med den header du har lige nu. Synes den passer rigtig godt til lige netop dig :)

    God dag derude i blæsevejret
    Hilsner fra Lisa

    SvarSlet
  14. Synd og skam du går fra farverne og over i de fesne pastel farver.. Hilsen Rikke

    SvarSlet
  15. Dejligt når man får taget sig sammen til at male - meeeen hvad sker der for farverne??? Hvorfor ikke de herlige friske pang farver?? Åh nej, det kan du ikk mene.... det er sååååå fedt et hjem jo!!

    SvarSlet
  16. ELSKER DIN blog... den er så hyggelig....og følger med hver dag... glæder mig til at se de nye farver....knus fra maria

    SvarSlet
  17. Sidder og smiler lidt, sys det er sjovt så forskellige meninger der er omkring farver eller ej... Men lad mig lige slå fast... Det er ikke alle farver der er forsvundet, jeg har bare organiseret lidt mere i det, og taget de helt skarpe pink ting væk.. De skreg mig i øjet til sidst, og jeg gad det ikke mere.

    Jeg vil faktisk sige, min nye header (som jeg virkelig elsker) den siger meget godt de farver der nu florerer her i hjemmet.... Billeder kommer snarest :-)

    Er sikker på i kan li det, i hvert fald de fleste af jer:-)

    SvarSlet
  18. Det ser hammer godt ud. Jeg elsker hvid. Jeg elsker Jeres gamle stil i et ældre hus.

    SvarSlet
  19. Jeg ELSKER pastel farver! Jeg kan godt blive træt af de stærke farver. Jeg synes tit ser godt ud i andres hjem, men jeg bliver af en eller anden grund, hurtigt træt af stærke farver i mit eget hjem :-P
    Og så sidder jeg og har læst nogle af dine læseres kommentarer, der er nogle stykker, som virker negative bare for at være negative. Synes bare du forsætte med at være dig med din egen stil, hvis dit hjem skulle ligne alle andres, så ville der nok være endnu mere kritik at læse :-)
    Jeg læser i hvertfald stadig med ;-)

    P.s. Ikke fordi der ikke skal være plads til kritik! (synes bare man skal holde sin menig for sig selv, hvis man ikke har noget pænt at sige ;-) )

    SvarSlet
  20. Hej sarah

    Jeg læste din besked her på min mail, og fik den så slettet, og jeg ku bare ikke huske hvor det var du havde skrevet den.... Men endelig fandt jeg det:-9

    Tak for de søde ord, dejligt at høre du kan li de nye farver:-) Jeg selv er i hvert fald ret godt tilfreds... Jeg fik en gang noget kritik her inde fra en anonym, hun synes mit hjem lignede et børneinstitution.... Det kan man i hvert fald ikke sige længere :-)

    Glæder mig til at høre fra dig også i 2012

    KH louise

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...