søndag den 15. april 2012

Ting der springer ud...



Vi har to forskellige kirsebærtræer i vores have, den ene meget meget rosa, og den anden i en helt sart rosa. Begge smukke på hver deres måde. Lige i disse dage springer de ud for fuldt flor. Så smukt.... Desværre lykkedes det frosten at ødelægge lidt af de smukke blomster, men regnen fra den forgangne uge, og solen fra weekenden har sat godt gang i udspringningen igen, og idag ser de altså sådan her ud. Jeg ELSKER at følge tingene i vores have, man kan faktisk se forskel fra dag til dag.....



En smuk buket roser pynter på vores spisebord i disse dage, jeg er ikke altid så begejstret for roser, altså i vaser.... Men lige præcis de her, dem kunne jeg ikke stå for.... Synes heller ikke der er så meget at vælge imellem lige fortiden, der er ikke rigtig tulipaner mere, påskeliljer er lidt passé, og ranunklerne er enten frygtelig dyre, eller holder ikke så godt. Roser er derfor et godt alternativ lige nu.... Hvad har i andre i jeres vaser for tiden???

12 kommentarer:

  1. Det er vel vakkert når frukttrærne blomstrer:)
    Det er ikke ordentlig igang her, men kommer snart:)
    Nydelige farger på rosene og duken:)
    Ha en fin ukesstart.

    SvarSlet
  2. Åh smukke træer! Elsker dem!
    Fin farve roserne har.
    Alle mine vaser er faktisk tomme nu. Synes heller ikke der er så meget at vælge mellem. Gerbera eller de der med en masse små blade (kan simpelthen ikke huske hvad de hedder. Nå det kommer jeg nok i tanke om) er ellers noget jeg tit køber.
    Har fået mailen, skal nok gemme den i Louisemappen:-)

    SvarSlet
  3. hvor ser det hyggeligt ud !!! roserne er flotte, men jeg er mest til tulipaner :-) er det en liebe vase du har?? har luret længe på den og den vil passe fint til min ny tapet fra anita :-)

    SvarSlet
  4. Elsker bare kirsebærtræer - en skam at de ikke blomstrer længere end de gør.
    Lige nu har jeg haven og dermed alle mine vaser fyldt med tulipaner og perlehyacinter - dejligt :-)

    SvarSlet
  5. Ja, några blommor i min vas har jag inte. :-) Jag var på jakt efter ranunklar, de är sååå vackra. Men de gick inte att få tag på längre! Jag får kanske överväga rosor jag med :-) Vad fint med körsbärsträden som blommar. Vi har också ett och jag ser framemot dess blommor med spänning. De har inte alls kommit så långt som dina träd.

    SvarSlet
  6. ja de er så flotte lige nu de træer, vi har heldigvis en del af dem rundt omkring, så jeg kan næsten se nogen fra alle vinduer her i stueplan :-)

    Vasen er fra firmaet waterquest, fra en ældre kollektion, så den er nok lidt besværlig at opspore :-)

    Mia - Nelliker, ja dem kan jeg også godt li, men de var desværre ingen af de 3 steder hvor jeg var forleden, så jeg måtte altså nøjes med roserne i denne omgang.... Dog har de her en rigtig flot farver, så det går :-)

    Julie - Perfekt... så siger du lige til når du har et hul i syplanerne :-)

    SvarSlet
  7. Mine vaser er desværre gabende tomme, men måske man skulle plukke et par forårsgrene. Og hvor er det skønt med blomstrende kirsebærtræer, de er bare så smukke!

    SvarSlet
  8. De kirsebær er så fine, de har stået på ønskelisten herhjemme læææænge, jeg elsker jo roser, men er også mest til de fyldte gammeldags med kort stilk, dine er dog rigtig fine. I mine vaser er grene og forskellige forårsblomster fra haven, men det er jo til små vaser endnu.

    SvarSlet
  9. Elsker kirsebærtræer. De er så smukke, men det er alt for kort de står der og blomstrer. Jeg har tulipaner i en vase og forårsgrene i en anden.

    SvarSlet
  10. ihh jeg elsker også bare når kirsebærtræerne blomstrer. Vi havde et i haven, et kæmpe et, som var sååå fint om foråret, men det blev sygt, så kom der ikke blomster mere og nu det fældet :(

    jeg har heller ikke rigtig noget i vaserne lige nu, glæder mig så meget til jeg kan lave buketter fra haven igen.
    Igår tog jeg lidt påskeliljer og tulipaner ind fra haven.

    SvarSlet
  11. Tak for alle jeres søde ideer til vaser.... I vinterhaven har jeg også en fin gren, den startede helt brun og bar, så kom der grønne blade og om lidt står den med hvide blomster. Den har bare levet helt vildt længe... Og nu får den lov at stå da... Træet den er plukket fra står udenfor køkkenvinduet, så jeg følger den fremskyndede gren og glæder mig til resten :-)

    Og kirsebærtræer, de er bare smukke smukke smukke, selvfølgelig især lige nu.... Desværre er det bare så kort en periode man kan nyde deres blomster....

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...