onsdag den 1. maj 2013

Haven d. 1 maj



En lille havestatus må der til..... Jeg ved ikke om det er noget der kommer snigende med alderen, om det er fordi man har fået børn eller om min interesse for have simpelthen bare er kommet til mig, under alle omstændigheder, så er jeg simpelthen bare blevet så glad for haven og al dens aktivitet.

En smuk blomst her på min terrasse har trodset nattens frost, den står stadig lige så fin og smuk som da jeg købte den for 2 uger siden.... Og i haven pibler det nu op alle steder i jorden. Pæonerne skyder, og mine første små valmuer er også begyndt at komme. Det er første år jeg har valmuer, og dem glæder jeg mig helt særligt til. Jeg fik de små planter af en sød dame på vores vej sidste år, hun kom med en kasse af alt muligt hyggeligt til mig, og nu glæder jeg mig i den grad til at se hvor meget der har overlevet. Indtil videre kan jeg i hvert fald se at de små røde valmuer er på vej.

En fin sti blev også anlagt sidste weekend. Vi har virkelig mange skovjorbær i bedene, og de har været ret besværlige at komme til, så i år besluttede vi, at få lagt en lille sti ind imellem det område hvor der er aller flest, på den måde kan pigerne nu også gå ind og plukke, uden at træde en hel masse ned på vejen, og det skabte ret stor lykke da de så den nye sti.... Lige pt spørger Merle mindst 'en gang om dagen hvornår der kommer jorbær der ude.

Vores kirsebærtræer foran huset er også sprunget ud nu, jeg blir hvert år helt høj af de smukke blomster og det fine udtryk de træer virkelig har.

Og lige om lidt, der skal vi starte drivhuset og højbedene op.

Jeg glæder mig gør jeg.....





7 kommentarer:

  1. WOW! Sikke et fantastisk syn: kirsebærtræet. Så smukt!

    Sjovt nok har jeg også lige været på havevandring med kameraet i den fine 1. maj-sol, og jeg kan se vi begge har "fanget" de spirende pæoner med linsen...! (Indlæg kommer senere i dag! :-))

    *SMIL* og god dag herfra...

    SvarSlet
  2. Jeg tror du har ret, haveglæden kommer med alderen... Jeg elsker også min, og ville ikke kunne leve uden.. Hvor er den hyggelig jeres have.. :0)

    SvarSlet
  3. Hvordan gør skovjordbærene det som bunddække? Kan de holde ulrudtet lidt af vejen eller gør de ikke den store forskel på det punkt?

    SvarSlet
  4. Jeg mener selvfølgelig ukrudt;-)

    SvarSlet
  5. Hvor ser det fint ud med stien – super hyggeligt, Louise!

    Fleur spørger også til jordbær og hindbær hver gang vi er i haven. Det er nu lidt hyggeligt. :)

    SvarSlet
  6. Hvor er det vildt, at dit kirsebærtræ allerede står i blomst. Her udenfor mine vinduer står der tre, og ingen af dem har udsprungne blade endnu. Jeg har engang hørt Ghita Nørby sige noget om, at de fleste bliver bidt af haven - og for hendes vedkommende roser - med alderen. Der er nok noget rigtigt i det. Glæder mig til at følge din have :-)
    Kh. Kate

    SvarSlet
  7. Ja selvom indlægget kun er 5 dage gammelt, så er der faktisk allerede kæmpe stor forskel på hvad jeg fotograferede og hvordan det ser ud nu, den lune sol har virkelig sat gang i væksten. Igår var jeg også ude og vande, så jeg håber der sker endnu mere de næste par dage....

    Ang. bunddække, så gror de helt vildt, og de fungerer rigtig fint som bunddække, men pas på, for de tager virkelig fat, og kan godt finde på at "kvæle" de andre ting... Det er derfor jeg har forsøgt at flytte dem til 'et større område hvor de bare får lov, og så ikke længere suser rundt i hele beddet.

    Tine, det med bær i haven er helt specielt, jeg ville faktisk gerne have både ribs, hindbær og blåbær, men jeg ved slet ikke hvad det kræver, måske du gør??

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...