tirsdag den 29. oktober 2013

Når lynet slår ned.... Det forkerte sted....

 

Jeg har gået og brygget lidt på det her indlæg i en uges tid nu, har tænkt frem og tilbage “skal jeg udgive det, skal jeg ikke”.... Jeg kom frem til, at det skal jeg. Som i alle ved, så er jeg i disse uger i praktik hos Lærkeoglillebror, og selvom jeg hverken er fast ansat, har været længe ansat eller er personligt venner med min chef, så er der alligevel noget i mig der gør helt vildt ondt.
 
I sidste uge blev webshoppen hacked. Eller det vil sige, den platform hvor deres shop ligger, mener man er hacked. Den slags er åbenbart ret svært at finde helt frem til.... Det der skete er, at shoppen i næsten 4 timer er under “angreb” før Lisbeth (min Chef) opdager det. ALLE varer er sat ned med 70 % og der er lagt lidt over 80 ordre i den periode, og der er købt for helt helt vildt mange penge....
 
Jeg forestiller mig – hvis det var mig selv – at jeg sikkert ville føle jeg havde gjort et kæmpe kup, og jeg havde sikkert også delt det med gud og hver mand...... MEN, når man så bliver oplyst hvad der faktisk er sket, så ville jeg ALDRIG kræve at få mine varer tilsendt.
 
Dette viser sig desværre ikke, at være tilfældet for stort set alle de ordre der er lagt. Lærkeoglillebror har ligget vandret i den her uge, de er underlagt deres egne lille storm af MEGET vrede damer.... Og jeg er SÅ rystet. Det bliver indlagt klager til forbrugerstyrrelsen, der blive truet personligt, der bliver i det hele taget skrevet ubeskriveligt mange grimme mails til dem.
 
Når man er en lille bitte virksomhed, så føles sådan et angreb meget meget personligt, det er muligt man burde kunne fritstille sig fra arbejdesrellaterede og personlige angreb, men når man kun er sig selv og sin virksomhed, så går altsammen op i en højere enhed, og den fine ballance er svær at justere.
 
Jeg har ondt i maven over, at man kan synes en Kiliseng, en sengerand en Ferm Living pude, eller hvad man nu har bestilt, kan være SÅ vigtig, at man vil bruge alverdens ressourcer på at FÅ den. At man kan være fuldstændig ligeglad med, at en lille bitte virksomhed, sandsynligvis ikke kan overleve hvis alle disse ordre skulle sendes afsted. Jeg forstår det ikke....
 
Der har i den sidste tid været meget debat om købetrang og om man bor i personlige hjem eller købte hjem, og jeg har forsøgt at holde mig helt udenfor den debat. Jeg ved godt, at jeg selv fremstår som ‘en der nok køber “lidt” for meget..... Men jeg er altså ikke en der bare køber og køber og ikke bestiller andet. Jeg har brugt oceaner af tid på sælge ud af det vi ikke længere bruger, det jeg ikke længere vægter højt og det tøj som pigerne ikke længere kan passe. Det har gjort, at jeg havde lidt penge til at forny mig for, og helt ærlig, det synes jeg er velfortjent..... Men det betyder ikke, at jeg ikke forstår at værdsætte de små stunder, at mine børn ikke føler sig i trygge rammer og har forståelse for at penge ikke hænger på træerne.
 
I min pung ligger fx stadig billetter fra den fodboldkamp hvor Jesper og jeg blev forelskede, de er 13 år gamle. Der ligge indgangsbilletter fra Disney World og Universal, ture til USA som jeg har været på med mine forældre i mine barndomsår, og som jeg mindes som virkelig skønne ferier. Jeg har små sjove billeder fra den gang man fik billeder i fotoautomater på banegården. Jeg har kælderen fyldt med mit gamle legetøj, små sjove udklip, tegninger og masser af værdifuldt skrammel....
 
Jeg forstår bestemt at værdsætte både små stunder og store stunder. Min personlighed afspejler sig ikke i mit hjem, men viser blot, at min store passion for indretning udleves her hvor jeg bor....
 
Det var et sidespring, men det var nødvendigt for at forklare, hvorfor jeg har ondt i maven..... Hvorfor jeg bruger mange ressourcer på at spekulere over hvad det er der sker i folk...... Hvorfor der er så stort et behov for at overrumple andre for egen vindings skyld.
 
Jeg forstår det simpelthen ikke.......

 

60 kommentarer:

  1. Ej, hvor er det dog trist! Jeg kan godt forstå, at det berører dig, for det er da forfærdelig synd for Lisbeth:(:( Åh ja, billige ting kan uden tvivl få det værste frem i folk. Øv altså!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Elisabeth - Tak for dine søde ord, det berører mig rigtig meget, selvfølgelig også fordi det er en stor del af min hverdag lige nu, og naturligvis er Lærkeoglillebror også meget påvirket af sagen, trist at materielle ting kan skabe den slags ting.

      Slet
  2. Det var dog utroligt... Så det godt på FB... Og tænkte det som en selvføldighed de ordre skulle annullers.... Folk er onde husker selv vores vilde kamp til hay lagersalg..

    SvarSlet
    Svar
    1. Mor og co - Det er nemlig helt rigtigt, det lagersalg oplevede jeg også helt helt forfærdeligt, folk er direkte uhyggelige ved den her slags ting....

      Slet
  3. Puha, Louise... Det her indlæg gør mig virkeligt vred! Altså, at der findes så mange forbrugere derude, der iskoldt vil slå plat på den slags uheld. Ligesom dem, der højlydt kan sidde at prale med, at de fik 500,- kr. for meget retur i Bilka. FY, hvor er der nogle med en lav moral. Jeg anede faktisk ikke, at den slags kunne ske - og at man som virksomhed, ikke er juridisk beskyttet mod den slags???!!! Så kan hvem som helst jo med kontakt til hackermiljøet få fixet den slags, og hurtigt få stillet deres købetrang? Det er vel ikke bare IT-drengestreger, lige at hacke sådan en webshop? Ej, jeg er altså helt oppe at ringe over den sag... Går til frokost nu og trækker vejret dybt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Trine - Tak for din søde omtanke for lærkeoglillebror, man skræmmes nogen gange over folks måde at reagere på.... Desværre tillægges ubehagelige behavior gerne mindst 50% når folk kan gemme sig bag en skærm eller en telefon..... Det er desværre ikke muligt at finde ud af hvordan det er sket, men det blev naturligvis rettet med lynets hast da det blev opdaget. desværre bare lidt for sent.

      Slet
  4. Havde godt hørt om at det var sket - vidste ikke lige for hvilken butik det var. Men jeg ville som kunde undre mig meget over at alt i en webshop, eller hvilken som helst butik var sat 70 procent ned i forhold til normal prisen, uden der var et ophørsskilt ude i det ene hjørne.

    Nogle gange skal man jo tænke på om et for godt tilbud, nu også er et rigtigt tilbud. Synes det er rigtig synd for indehaveren og det er ærgerligt at folk ikke kan se ud over deres egne næser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette - 70% er nemlig rigtig rigtig meget, er ikke sikker på jeg faktisk nogensinde har set et sted hvor tingene er sat så meget ned, ikke en gang i en outlet kategori, måske til et lagersalg, men ellers ikke.... Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvad folk har tænkt på, og slet ikke hvad de tænker efterfølgende siden de stadig synes at kunne gøre krav på varene. Man rystes helt i grundvoldene.

      Slet
  5. Uh! Det lyder grimt! Ja, man fatter simpelthen hverken dem der synes det er sjovt at hacke andre.... eller dem der ikke gider vise forståelse for at det var en kæmpe fejl/forbrydelse! En skam at vi er så materialitiske og ufølsomme! Jeg fik en mail i morges fra et trykkeri hvor der stod: "Mistede du dit flag i strormen i går? Vi kan trykke et nyt til dig"! Umiddelbart meget harmløst måske, men jeg blev sgu lige sådan lidt aargh! Har man ikke mistet andet end et flag, så går det sgu nok, men for mange har denne storm været fatal, og så kunne jeg ikke lige snuppe at man straks bruger stormen som (smagløs) markedsføring for et skide flag!!! Måske er jeg bare for følsom???
    Jeg ønsker at sagen med webshoppen får en happy end og at folk besinder sig!!
    : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Snullemor - Det med flaget, det er simpelthen også ækelt, jeg så også flere annoncer på facebook igår i samme stil, og jeg må sige... Det var IKKE lige dem jeg faldt for, tvært imod. Man kan virkelig undre sig. Lærkeoglillebror knokler der ud af for at få alle sagerne løst, så lad os håbe det hele ender med en happy end :-)

      Slet
  6. Det ville være lidt af et scoop at kunne købe en Kiliseng til minus 70% - et tilbud der i mine (ofte meget logiske) øjne også er for godt til at være sandt. Såfremt en webshop stod og skulle lukke og slukke ville de ikke engang sælge sengen med minus 70%!
    Så helt firkantet set er tilbudet med minus 70% også for godt til at være sandt, og så er spørgsmålet hvorvidt man som kunde handler i god tro når man ligger sådan en ordre på en Kiliseng og forlanger at få sengen til den pris. Det samme gælder køb og salg af brugte varer (primært designer stole og lamper - små lette omsættelige ting) på eksempelvis den blå avis og gul og gratis - er prisen alt for lav kontra nyprisen (og sælger har masser af undskyldninger for manglede kvittering etc), så kan du være 99% sikker på at stolen er stjålet og så er du i praksis hæler fordi du ikke handlede i god tro. Princippet er lidt det samme i dit tilfælde med ordrene der er lagt på webshoppen i det angivne tidsrum

    Har man ikke lov til som netbutik at afvise en ordre?

    SvarSlet
    Svar
    1. I øvrigt må Lærkeoglillebror kunne rette et krav mod deres udbyder og leverandør af deres www-løsning såfremt de bliver nødsaget til at sende de omtalte order afsted. Jeg formoder at man har en samarbejdsaftale/kontrakt med et firma omkring en sikker løsning :)

      Slet
    2. Michelle - Tak for dine søde og gode svar, jeg ved Lisbeth også læser med her, og jeg ved de har alle sejl sat ind for at løse den her sag. Detaljerne kender jeg ikke helt til, og kan derfor ikke lige udtale mig på det her område :-) Men du kan tro alt bliver undersøgt helt til bunds.

      Slet
  7. Ej, sikke noget. Jeg er totalt forfærdet over folks reaktion. Det er jo vildt... Men desværre ser jeg det tit. Folk er blevet hurtigere på knapperne og en del af respekten af forladt nettet. Utroli kedeligt... Og det gør mig en anelse ængstelig!
    Kram til jer alle... <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Christina - det er lige præcis det med, at man kan gemme sig bag en skærm eller en telefon, og man derfor tror, at man kan tillade sig hvad som helst. Det er direkte skræmmende.... Og også med til at gøre folk temlig egenrådige og med mangel på forståelse og samarbejde. Det er nemlig en ængstelig tanke.

      Slet
  8. Ej sikke da noget svineri at nogen har hacket den side!!! Og ja, så burde man altså som forbruger have lidt forståelse for, at det bare er en lille butik ejet af rigtige mennesker.. Øv :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Thea - Det er jo selvfølgelig en meget ubehagelig sag, desværre opleves det ofte. Men når det rammer små bitte virksomheder, så gør det bare pokkers ondt.... Man kan kun håbe folk kommer en smule mere til fornuft.

      Slet
  9. Jeg har godt set nogle af de vredesudbrud der er blevet skrevet på facebook og jeg tænker præcis som dig. Jeg synes godt nok der er nogle emsige damer imellem, og det er frygteligt at ting kan betyde mere end mennesker. Jeg væmmes simpelthen ved hele denne sag - både fordi der er nogle der har været inde og hacke men også ved dem der kræver at få deres ting. Føj!

    SvarSlet
    Svar
    1. Stinemor - Tonen på facebook har taget en meget ubehagelig drejning, det er vi helt enige om, lærkeoglillebror kan ikke gøre mere end, at lade sagerne køre ved forbrugerstyrrelsen hvis folk gør krav på deres på deres varer, og det er som om, at forstår de simpelthen ikke. Det er en utrolig trist situation.

      Slet
  10. Puuuha - Sikke noget, jeg kan da bestemt godt forstå det påvirker dig...

    Jeg skal ikek sige mig god for at jeg ikke var kommet til at handle der (hvis jeg havde opdaget det) uden at tænke nærmere over det... Men jeg ville da helt sikkert, når jeg fik rette sammenhæng forklaret, absolut ikke være den der forlangte at få tingene alligevel til den pris... Jeg ville nok bare bede om at få pengene returneret fordi jeg sandsynligvis ikke havde haft råd til at bestille noget af det i første omgang ;0)

    Jeg håber virkelig der viser sig at være en god, og mindelig, løsning på det hele..

    SvarSlet
    Svar
    1. karen Elisabeth - Jeg er da helt enig, og det skriver jeg også i mit indlæg, hvis jeg har siddet og googlet efter en bestemt varer, og opdager den til 70% på en webshop, så handler jeg også der. Men som du siger, hvis man efterfølgende bliver gjort bekendt med hvorfor prisen var sådan, så ville jeg aldrig forlange den vare tilsendt. Men igen, folk er forskellige.... og på nogle områder meget trist forskellige.....

      Slet
  11. Ikke ligefrem fantastisk læsning! Føj! Nogen hakkede min shop efter knap syv års levetid og med rimelig god succes. Man kan jo altid have sine anelser om hvem der ikke synes om ens succes. Faktum er at vi lå øverst på google på alle produkter, uden at have betalt andet end hårdt arbejde for det. Nu ligger vi så på side 18 og derunder. Det smadrede fuldstændig vores shop og lyst og ordrene udebliver nu :( trist.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mia - Så ved du jo desværre alt om hvad der foregår her lige nu, det er virkelig trist og en sag der er svær at rette op på. Jeg er ked af at høre om din situation. Det er svært at være lille og selvstændig, og trist det er SÅ meget op ad bakke for dem som virkelig gør en indsats.

      Slet
  12. Ikke ligefrem fantastisk læsning! Føj! Nogen hakkede min shop efter knap syv års levetid og med rimelig god succes. Man kan jo altid have sine anelser om hvem der ikke synes om ens succes. Faktum er at vi lå øverst på google på alle produkter, uden at have betalt andet end hårdt arbejde for det. Nu ligger vi så på side 18 og derunder. Det smadrede fuldstændig vores shop og lyst og ordrene udebliver nu :( trist.

    SvarSlet
  13. Ved du hvad. Jeg har faktisk ofte tænkt på det samme. Hvorfor folk kan opføre sig sådan, når det bare handler om ting. Det er da dejligt at finde ting på udsalg. Men at man skal blive så harm og så vred og så modbydelig, når det viser sig, at det alligevel ikke er så billigt, eller at varen er udsolgt - det undrer altså også mig. For det er jo bare ting. Jeg oplevede engang en kunde, som havde skrevet på nogle stofpakker, jeg havde sat til salg. Der var rift om dem, og hun skrev hurtigt. Men hendes mail endte ved en fejl i min junk inbox, og stofpakkerne blev solgt til anden side, inden jeg opdagede det. Hun blev så vred og så harm, da jeg undskyldende skrev, at stoffet nu var solgt. Og jeg undrede mig, for det var jo et hændeligt uheld, og det handlede jo bare om stof.
    Heldigvis har webshoppen sit på det tørre - der er vel altid forbehold for trykfejl og den slags? Men derfor kan jeg godt forstå, hvor ubehageligt, det må være for indehaveren.
    PS: Jeg synes I har et skønt, et varmt og et MEGET personligt hjem.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Anna - Det med din stofpakke, det viser lige præcis det samme billede omend i lidt mindre forstand. Der sker bare et eller andet i folk når de går glip af en go handel. Jeg forstår da godt at det er helt vildt ærgeligt, og at det var et skide godt tilbud (hvis det havde været ægte) Men jeg forstår bare ikke, når man får sandheden at vide, at man så ikke kan falde ned igen..... Men tvært imod køres nogle mennesker helt op i en spids istedet..... Skræmmende.

      Og tak for dine altid søde ord om vores hjem, du ved jeg værdsætter dem højt :-)

      Slet
  14. Utroligt!! Jeg er også en af de mennesker som aldrig tager til lagesalg, for folk er jo fuldstændig komplet åndsvage ved sådanne. Jeg kan ikke forstå at man kan hidse sig sådan op over døde TING.
    Og mht. de 70 %, og dem der kræver at få deres varer. Ifølge købeloven kan man ikke forlange at få sine varer, hvis det er i "ond" tro. F.eks. hvis et fjernsyn som koster 10.000 står på udsalg til 1000 kr. Kan de fleste nok forestille sig at det er en fejl. Altså kan man ikke kræve at få varen til den pris. Og det mener jeg bestemt også er tilfældet her.
    Der er jo ingen butikker, der kan overleve hvis de sælger ALT med 70 % rabat.

    Held og lykke med at få styr på de sure damer
    /Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Rikke - Jeg har selv været til fx Hay lagersalg et par gange, for det er virkelig fine tilbud at komme efter. Men jeg kommer næsten altid hjem fuldstændig rundforvirret. Sidste gang fandt jeg mig selv små grædende og bange.... Folk gik fuldstændig amok da dørene blev åbnet, go de blæste hinanden ned, små børn blev væltet osv osv..... Det var SÅ uhyggeligt.... Og du har helt ret, det bliver et spørgsmål om ordren er lagt i god eller ond tro, det bliver op til forbrugerstyrrelsen at vurdere fra sag til sag.

      Slet
  15. Jeg er rystet over din fortælling, og så alligevel ikke..... Det er forfærdeligt hvad der sker af ting og sager efterhånden.... Vi behandler ikke hinanden ordentlig længere, det er desværre fakta.... Min datter har fritidsjob i et supermarked, nogle af de oplevelser hun kommer hjem og fortæller om folks smålighed , umoralske og dårlige opførsel..... Jeg tænker ofte, hvor er vores samfund på vej hen.... Det gør mig bekymret... Mange gode energien til dig og din arbejdsplads, jeg håber I alle kommer godt igennem det....

    SvarSlet
    Svar
    1. Heidi - I mine ungdomsår har jeg selv siddet ved kassen i både bilka og føtex, og du har ret, det er skisme ikke småting man der skal stå model til.... Som om en lille kassedame kan stå til ansvar for hvad hele butikken er igang med, og om en bestemt vare nu liiige er mærket korrekt ned eller ej..... Og siden den gang (det er så 12 år siden nu) Det er tonen blandt de handlende bestemt ikke blevet bedre. Der nok en god grund til, at der pludselig kører en tv reklame med "TAL PÆNT", utroligt at det skal være nødvenigt, men jeg håber af hele mit hjerte, at den får en possitiv effekt.

      Slet
  16. Uha, jeg kan så meget følge dig. Jeg har selv prøvet at få hacket min lille butik en enkelt gang, og man bliver chokeret. Og tænk hvis man oveni chokket skulle til at høre på vrede mennesker- havde jeg nået at købe noget til minus 70% og bagefter fik fejlen forklaret ville jeg sagtens kunne forstå det og hvis jeg virkelig gerne vil have de ting, ville jeg bestemt give fuld pris- lige som alle andre steder. En forretning kan jo ikke køre med at sælge ting så billigt. Jeg håber sådan for butikken, at der kommer ro på og at denne hackning hører ind under en fejl der hedder force majeure, så butikken ikke er ansvarlig for fejlen. Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Heidi - Jeg ved Lisbeth også læser med her, og hvis ikke hun allerede var bevidst om Force Majeure, så er de helt sikkert igang med at undersøge det nu. Men kunderne er blevet gjort bekendt med, at de hvis de stadig gør krav på deres ordre, så må den gå igennem forbrugerstyrrelsen. bare trist at det skal den vej igennem, og at tonen er blevet som den er. Damer kan være skræmmende hysterisk og meget utiltalende til tider.

      Slet
  17. Synes det er skræmmende at folk reagere sådan. Jeg tror at nogle mennesker tror at så snart der er en butik, så lægger der et kæmpe kapital bagved, og ikke bare nogle søde mennesker

    SvarSlet
    Svar
    1. Cecilie - Jeg tror du har ret, mange ved helt sikkert ikke, at man faktisk ikke har en rød reje de første mange år som selvstændig, det er lysten der driver værket, og ikke ret meget andet.... Men den her slags sager er bestemt med at tage pusten fra folk.

      Slet
  18. Jeg var faktisk tilfældigvis forbi lærkeoglillebror webshoppen mens der var 70% på alt. Jeg ledte rundt på shoppen for at se om der var ophørsudsalg, da det ellers i min verden var fuldstændig urealistisk at der skulle være så stor rabat på alle varer. Jeg kunne ikke læse om nogen anledning til rabatterne, så valgte ikke at bestille noget, da jeg var overbevist om at det var for godt til at være sandt. Jeg synes det er virkelig dårlig stil hvis folk holder på at de vil have deres varer. Som du skriver, findes der formentlig ingen lærkeoglillebror længere hvis de bliver nødt til at udsende deres ordre. Jeg håber ikke forbrugerne får medhold, hvis de kontakter forbrugerrådet, men at man støtter virksomheden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Janni - Tusind tak for dine søde ord, og for dine tanker omkring din oplevelse, jeg ved det varmer hos lærkeoglillebror at læse, at det faktisk virkede helt urealistisk med sådanne priser. Jeg har heller aldrig hørt om en butik eller webshop der sætter sprit nye varer ned med 70 %, det er jo det samme som at grave sin egen grav. Kun tiden vil vise hvad det hele ender med, men du skal vide vi er super glade for dit input.

      Slet
  19. Sikke en redelighed for butikken . Om jeg forstår hvorfor folk bliver så vrede , når det er en fejl?? Enhver kan da næsten regne ud- at medmindre der er en butik , som står for st skulle lukke.... Så er 70% urealistisk .

    Der er jo ingen der dør af at undvære en firm Living pude til -70% men butikken dør skisme af at levere ordrerne til den pris.
    Øv altså ubetænksomme mennesker.

    " tal ordenlig " reklamen har overhovedet ikke hjulpet :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Heidileth - Den omtalte "tal ordentlig" reklame har jeg også omtalt i en tidligere besvarelse længere oppe, den har tilsyneladende ikke lige virket i det her tilfælde, men det er skræmmende i sig selv, at man er nødt til at køre den slags tv spot, det er ikke gode tegn for vores samfund generelt.... Og du har ret, man forstår ikke helt at en verden skulle styrte i grus hvis ikke man får den pågælende vare til meget billig penge, og skidt så pyt om det betyder lukning for virksomheden det går udover..... Trist

      Slet
  20. Jeg forstår det heller ikke. Der er nok desværre bare sket det med folk i Danmark (måske også andre lande) at vi tænker på os selv, os selv også os selv igen. Ta' nu bare folk i trafikken. Det er egoisme på højt plan.
    Stakkels lille virksomhed. Jeg håber I får fat i en god advokat eller anden rådgiver, der kan hjælpe jer. Det er virkelig en dum situation at stå i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Christina - Jeg er også selv skabt med et iltert temperament, specielt når jeg selv sidder bag rettet, men jeg øver mig i at blive bedre, for det giver ingen mening at sidde der og skabe sig og blive sur.... hvad gør 5 min fra eller til.... Men du har ret, man er bare sig selv nærmest, og sådan skal det måske også være, hvis bare det ikke går ud over andre på den her ubehagelige måde.

      Slet
  21. Hold op jeg er i chok over folks opførelse. Det er trist at der er så meget "mig mig mig" følelse. Ja det er da ærgerligt at man ikke fik sin ferm senge rand med 70% rabat. Men at blive modbydelig er at synke meget lavt. Jeg håber at nogle af de emsige damer læser dit indlæg og får dårlig smag i munden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nanna - Min hensigt med indlægget var i hvert fald, at gøre opmærksom på, at jeg ikke synes det er iorden, og at man kunne håbe nogen af dem læser med, og måske får en smule mere forståele for selve situationen. Men måske er det blot ønsketænkning, jeg ved det ikke. Jeg havde bare så svært ved at holde alle følelserne indenbords efterhånden.

      Slet
  22. Ej hvor er det forfærdeligt for dem! Jeg elsker at handle hos dem og det er kundeservice på højt plan.
    Jeg kan slet slet ikke forstå at man kan være så egoistisk. På nogen måde!

    Så er det man er skuffet over det samfund vi pt lever i.

    Kan godt forstå du har ondt i maven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Louise - ej jeg er da totalt i chok. Hvad fan... sker der lige?? Hvem er så ondsindet, at de synes det er sjovt at lege med andres liv og virksomhed - ja kald mig bare naiv og jeg ved da godt det sker, men så alligevel tror man det ikke. Jeg kan 100% sætte mig ind i deres situation - tænk hvis det var mig. I sådan en lille virksomhed er al kommunikation med kunderne jo personlig - både positivt som negativt og det er meget nemt at få ondt i maven over en sur mail fra en kunde. Jeg håber virkelig at Lisbeth får fat i en god advokat og får det juridiske på plads og så må sure kunder være sure kunder. Hun skal nok overleve med sin virksomhed, hvis hun bare som hidtid leverer til sine kunden med så højt et serviceniveau. Jeg har selv i dag modtaget ordre derfra og det er bare top-service - og det hun skal leve af - glade kunder. Dem der er sure ville ikke købe til fuld pris alligevel - hun skal glemme dem og deres sure kommentarer (selvom det ikke er let). Varmeste tanker til hende, virksomheden og dig herfra - KNUS

      Slet
    2. Maria Therese - Hvor er det dejligt at læse, at du oplever en god kundeservice hos Lærkeoglillebror, det er nemlig en af de ting som butikken vægter meget højt, og som de virkelig også håber at folk oplever, så tusind tak for din tilkendegivelse, den varmer helt ind.

      Slet
    3. Tine - Søde dig.... hvor er jeg glad for at høre du også har haft en god oplevelse hos Lærkeoglillebror, Lisbeth er et fantastisk menneske - Ligesom dig - og gid der var nogle flere af den slags.... Du kan om nogen også sætte dig ind i, hvor frygtelig den her sag faktisk er.... Lad os håbe der på sigt vil komme god styr på hele situationen. Din betragtning af kunderne er også min personlige, så på den konto, så er tabet nok ikke så stort alligevel.... Men set i et større perspektiv, så rammes man bare hårdt personligt, når man får Så mange og meget ubehagelig mails i sin indbakke.... Folk burde skamme sig....

      Slet
  23. Ej hvor er det stygt!
    Håber virkelig at forbrugerstyrelsen ser på det fra begge sider, folk kan fandeme ikke være det bekendt! :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Frk. Nielsen - Tak for din søde kommentar og din omtanke, tiden må vise hvordan hver enkelt sag tager sig ud, og man har da lov at have høje ønsker til forbrugerstyrrelsen :-)

      Slet
  24. Betina - Det anede jeg heller ikke.... Bevares, jeg har da hørt om hacking på banker og nem id osv osv... Men det er jo kæmpe store styresystemer.... jeg forstår slet ikke hvor fra man får en ide at hacke en lille bitte virksomhed.... sikke en skræmmende tankegang i virkeligheden.... Jeg håber også de skammer sig....

    SvarSlet
  25. Jeg må sige helt ærligt blev jeg sku også lidt forarget. Men igen undrer det mig ikk at folk straks klager. Arb til dgl i et service fag og Gud hvor jeg ligger øre til meget brok og klager diverse vil kommer med. Vi er efterhånden blevet et stort klage samfund...
    Synes det er dybt latterligt at folk er så gerrige at de ikke kan at det nærmest er på grænsen til tyveri for den shop.
    Så sender mine varmeste tanker til ejeren af en ret så fantastisk netshop og må de sure shoppende damer skamme sig!!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tenna - du har helt ret, man starter med at blive forarget, skuffet og ked af det, men når man tænker lidt mere over det, så overraskes man faktisk ikke, jeg er sikker på at de forskellige klageinstanser i det her land, det må være de mest travle virksomheder der findes.... Nogle er helt sikkert berretiget, nogle er ikke. I det her tilfælde, der er det decideret uhyggeligt. Tænk at lægge klager hos forbrugerstyrrelsen fordi man ikke fik mærke sengetøj og sengerande til 70%.... Spooky....

      Slet
  26. Jeg bliver simpelthen også nødt til at kommenterer på dette indlæg selvom jeg normalt sjældent kommenterer på blogs.
    Jeg bor selv i USA og har virkelig fået sat i perspektiv hvor godt Danmark og danskere har det. Og så kan det samtidig gøre mig meget pinlig over mit eget fædreland og dets indbyggere ........ at folk er så egoistiske, utaknemmelige og konstant brokker sig over ALT. Det meste brok i Danmark skyldes "first-world-problemer" ..... Måske fordi de fleste danskere ikke har nogle "reelle problemer" .... udover hvor billigt de kan købe diverse mærkevarer, hvor sommerferien skal gå hen i år, hvilken julefrokost de skal prioritere at gå til en pågældende weekend osv.
    Det er selvfølgeligt sat lidt på spidsen, og det er heldigvis ikke alle danskere der er sådan, men jeg kan blive virkelig forarget når jeg læser et indlæg som dette.
    Jeg bor i et land hvor man knap har ret til at holde ferie, hvor man kan blive ruineret bare af et lægebesøg (også selvom man har sundhedsforsikring, fordi den dækker kun en vis procentdel), og man skal bekymre sig om man kan få råd til at give sine børn en videregående uddannelse. Mange danskere elsker at rejse til USA fordi de kan købe mærkevarer ekstremt billigt og tænker at det da må være fedt at bo i USA, men de glemmer at tænke på at den jævne amerikaner tjener mellem $7 og $20 i timen før skat, og derudover selv skal betale for sundhedsydelser, uddannelse osv.
    ...nå, det var lige et sidespring ...... Jeg håber i hvert fald at LærkeOgLillebror klarer skærene og at folk kommer til fornuft og ser tingene fra en menneskelig og fornuftig vinkel.
    Og slutteligt vil jeg rose din dejlige blog som jeg har læst i et stykke tid nu, dejlig inspiration :-)
    Mange hilsner A.L.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg virkelig, du har ret i. Nogle gange burde vi være lidt bedre til at se tingene i et mere bredt perspektiv. Vi har det for godt. Og glemmer at være taknemmelige.

      Kh
      Anna

      Slet
    2. A.L. Tusind tak for dit input, og hvor er jeg beæret over, at selvom du bor helt ovre there, så alligevel følger med på min lille blog. Tusind tak for det.

      I forhold til USA, så forstår jeg virkelig godt, at det her virker fuldstændig håbløst, jeg har selv været i USA med mine forældre 10 gange, min far mange flere gange, det skønneste sted at holde ferie, og jeg har altid følt en hvis del af mig, virkelig burde bosætte mig der ovre, jeg har en helt særlig kærlighed for Californien, det er nu 6 år siden jeg sidst har været der, og jeg længes flere gange om ugen.... Men jeg ved godt, at det billede jeg ser som turist, det er langt fra det billede der er virkeligheden. Jeg så fx den dokumentar film der blev lavet om det amerikanske sundhedsvæsen, det er virkelig skræmmende news.... I hvert fald for os som bor i Danmark.... Og når man sætter den slags op imod det der opleves her, så synes det fuldstændig håbløst, at det overhovedet kan lade sig gøre, at man kan gå op i det....

      Jeg håber også af hele mit hjerte, at Lærkeoglillebror kommer styrket ud på den anden siden, jeg tror det her, det må være en af de største udfordringer en lille virksomhed kan komme ud for, og klarer man den, så kan man næsten klare det hele..... Det ville være så trist, hvis en flok griske damer skulle være enden på så skøn en lille virksomhed.

      Ha en rigtig skøn dag.... og snus lidt amerikansk luft ind for mig :-)

      Slet
  27. Hej...
    Har bare været rystet over dit indlæg, siden jeg læste det i går (kunne ikke sove helt godt) Er rystet over voksne mennesker kan opfører sig sådan og at de materielle ting kan være så vigtige.
    Kan da sagtens forstå man gerne vil spare lidt penge, hvor man kan, da der jo er mange fristelser og smukke ting man altid ønsker sig, men man må jo også lige tænke sig om, når vare pludselig er sat så meget ned, det er jo for godt til at være sandt...

    Jeg håber inderligt det løser sig for jer, hos lærke og lillebror - har ikke ord der helt dækker mine følelser omkring, det at blive hacket og derefter skal stå med sure og urimelige kunder, som åbenbart går mere op i en seng end andre mennesker..

    Tilsidst vil jeg bare sige tak for den store inspiration men får hos dig, det har være så spændende at følge med i den store forvandling der har fundet sted hos jer...

    De bedste hilsner fra Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Lotte - Tusind tak for din søde besked, både til mig og til Lærkeoglillebror, jeg ved Lisbeth stadig læser dem alle, og hun er meget rørt og glad for den fine opbakning fra mine søde læsere. Det lader til at de fleste mennesker sagtens kan se det logiske i, at nye smukke varer naturligvis ikke er sat ned med 70% og slet ikke når det ikke var annonceret.... Jeg bruger næsten alle mine vågen timer på at sætte mig ind i, hvad pokker der sker i de menneskers hoveder, siden de vil gøre krav på dem, koste hvad det koste vil..... Men vi er forskellige som mennesker, nogle bare med højere moral og empati end andre.

      det glæder mig at du finder inspiration hos mig, jeg elsker også selv at surfe rundt både på instaram og i blogland og finde ny inspiration, det er det bedste sted at finde det.

      Slet
    2. Helt generelt synes jeg at netbutikerne lever under meget strenge vilkår. Selvfølgelig skal der være sikkerhed for os forbrugere, men der skal også være en balance så det er muligt at drive virksomhed. Man kan jo simpelthen ikke forestille sig en ligende situation i en fysisk butik. Hvis jeg i sådan en butik satte en tilbudsskilt op udenfor ville det jo ikke på nogen måde forpligte butikken og det burde det heller ikke i dette tilfælde.

      Vi bliver jo simpelthen nød til at handle lige der for at støtte op om butikken.

      Slet
  28. Med fare for at blive lynchet må jeg melde mig på banen - jeg er en af de kunder som placerede en ordre i det tidsrum, hvor webshoppen var hacked. Og jeg kan tilføje, at jeg i altså ikke var i ond tro. Ganske vist tænkte jeg at det var billigt, men tænkte at jeg lod ordren være og så ville se hvad der skete. Efter et par dage modtog jeg så en mail om at det netop var en fejl - og kunne derfra ALDRIG DRØMME om at gøre noget videre i den sag. Alle steder kan der jo ske en fejl - og så meget mangler jeg altså hverken dukkeseng eller juletræstræppe... overvejer nu om jeg ikke bare burde droppe juletræstæppet og så nøjes med sengen - det giver nok den bedste juleaften!
    Håber sagen løser sig for butikken - og tænker at det oplagte julegaveønske for nogen kunne være et par sko - et nummer eller to større end man plejer at købe! ;-)

    SvarSlet
  29. Det er bare en rigtig træls historie som jeg håber løser sig for Lærkeoglillebror, de får alt held og lykke med på vejen herfra :o)

    SvarSlet
  30. Kender det udemærket - jeg har selv en netbutik, og I drømmer ikke om en reaktion man kan få fra diverse mødre, som ikke har modtaget sine varer til den lille puss fødselsdag.. (uanset om det er selvforskyldt eller ej) Det er mig ubegribelig.
    Men det er jeg åbenbart ikke den eneste, som mærker. Desværre...

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...