søndag den 1. december 2013

1. søndag i advent....


Den her weekend har stået 100% i julens tegn..... Og heldigvis for det..... Jeg plejer en hel del ked af det følelser i disse dage, det var utrolig hårdt at sige "farvel" til dagplejemor, og de følelser går jeg nu og arbejder lidt med.... Nogle kloge folk mener, at det er en slags sorg jeg faktisk gennemgår, og som det er lige nu, der vil jeg være tilbøjelig til at give dem ret, for jeg er virkelig ked...... På tirsdag har Neel 1. dag i børnehaven, så det gælder i den grad om at hoppe i skuespiller kostumet, og frem med de brede smilebånd.... For hun må i hvert fald ikke fornemme mors utrygge tilstand.....

Men tilbage til hyggelige december og jul..... For heldigvis har der været masser af julehygge og oppyntning og gaver at tage sig af i den her weekend. Hele lørdag stod vi på hovedet i julepynten.... og langsomt men sikkert, har hytten nu indtaget den helt rigtige julehygge.... Her er en dejlig blanding af det nye, det hjemmelavede, det gamle og det arvede.... Lige som det skal være... I hvert fald for mig.....

Hos pigerne fik vi også monteret en kæmpe stor gren, Jesper balancerede rundt på de store spær, og fik monteret skruer og snor og gren..... Herefter gik der samlebånd i alle de smukke kugler, jeg satte snor i, og Merle røg op og ned af stigen med det ene smukke julepynt efter det andet...... Det er ret svært at fornemme grenens smukhed og størrelse på billedet, men jeg håber alligevel det kan anes.... Jeg vil dog forsøge at blogge lidt bedre om den når jeg får den fotograferet i dagslys....



Idag var 1. søndag i advent, og som lovet vil jeg vise endnu en fin fin gave. Vores søde nisse flyttede allerede ind i løbet af lørdagen, pigerne var helt vildt optagede af den lille bitte dør som pludselig sad på væggen.... Og Merle vågnede også meeeeeget tidligt idag, og turde knap nok bevæge sig ned af trappen..... Det hele var SÅ spændende med den nisse, men da de fandt ud af, at den faktisk havde pakker med, så var det hele bare tip top iorden.

Pigerne har idag fået de fineste fine stempler, stemplerne har vi fundet hos Migogmaya , jeg har tidligere nævnt Mayas fine shop, og jeg gør det derfor igen. Maya har nemlig netop fået de her stempler hjem, og jeg må simpelthen anbefale dem til Jer.... Der findes både prinsesser, biler, dinosaurer, bondegårdsdyr osv osv.... Der er mange forskellige både til piger og til dreng. Stempler er lavet i træ, og selve emballagen er virkelig skøn, det er kvalitet hele vejen igennem og jeg er meget begejstret.... Pigerne var lige så begejstret som mig, heldigvis for det.... Hvis i har lyst til at tjekke udvalget ud, så kan det gøres lige HER.









7 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud med grenen hos pigerne.

    Stemplerne er rigtig fine. Det er rigtig fint i æsken der... Fleur fik også stempler for nylig, og der ligger flere i hendes pakkekalender. Hun synes det var en fest. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tine - Den er bare så fin den gren, jeg er slet ikke sikker på jeg får lyst til at pille den ned efter jul.... og det blir virkelig besværligt at få pynten af :-) :-)

      Stemplerne er Så lækre, vi har stor succes med dem her, håber også lille Fleur blir glad for sine.

      Slet
  2. Jeg er bare så totalt skudt i den nissedør.... Hvor dejligt med rigtig børne juleglædelse.... :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den nissedør er et kæmpe hit i det meste af blogland efterhånden, jeg beundrer Lisbeth for at have fundet på ideen den gang.... Jeg håber hun er rigtig stolt :-)

      Slet
  3. Du har det fineste hjem og julepynt! Gid mit hjem så sådan ud :-) Vi er midt i flytterod, flytter snart hjem til Kbh efter 3 år i USA. Jeg har lige preacis i dag købt de samme wood stamps fra M&D, så fine.
    www.eventyriusa.tumblr.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Julie - Altså jeg vil godt nok mega gerne bo 3 år i USA, hvor fedt.... det skønneste land i hele verden, sådan har jeg det bare.... Men når nu jeg ikke bor der, så er jeg også helt tilfreds med vores lille hytte her i Hedensted.

      Tak for de søde ord, håber du får det lige som du ønsker når du kommer hjem.

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...