torsdag den 12. december 2013

Grå gulve i hele underetagen...


Jeg har slet ikke fået vist Jer vores nymalede gulv i gangen..... Det er nemlig blevet gråt ligesom resten af stueetagen. For et års tid siden rev vi væg ned og fik fritlagt trappen, det gav et helt nyt udtryk i gangen, og vi følte vi fik et meget større rum.... Derfor mente vi også, at rummet godt kunne bære et sort gulv. Det kunne det også sagtens, men hold nu op hvor var det upraktisk..... Jeg har virkelig været træt af det fra første dag..... Man kunne støvsuge det hver dag, og alligevel kunne alt støv og skidt ses efter 5 min.... Og eftersom det er her vi kommer ind hver dag med beskidt børnehavetøj, våde vinterjakker og masser af sand under støvlerne, så gad vi bare ikke mere.....

For 2 uger siden sleb Jesper gulvet af, og et nyt lag grå epoxy kom på.... Trappetrinene har fået samme farve, så der er nu en flot overgang fra grå gulve i stueetage til hvide gulve på 1. salen.

Det har også givet meget mere lys og luft i rummet, og vi er meget meget tilfreds..... Nu er vi tilbage til kun at støvsuge en gang om ugen igen, og det er virkelig dejligt..... her er sikkert stadig møg beskidt, jeg ser det bare ikke..... tihi....


8 kommentarer:

  1. Hvor er det flot :-) Jeg har for nylig malet vores køkkengulv lyseblåt og må indrømme at rengørinsfrekvensen er steget ;-) Man kan se rigtig meget, men det flot og lysner op. Nu har jeg besluttet at finde et par tæppet som kan opfange det værste. Den der støvsuger skal jo ikke overbelastes ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette - Lyseblåt gulv lyder da også vanvittig flot..... Jeg indrømmer gerne, at jeg faktisk gerne ville have mere farve på gulvene, men processen omkring det er bare ikke sådan lige til, og jeg blev derfor nødt til at gå efter et lidt mere sikkert valg..... Havde det været let og havde jeg været enebestemmende, så havde vi malet gulvet i gangen gult :-)

      Slet
  2. Svar
    1. Egholmvej - Tusind tak, vi er også meget glade for det _-)

      Slet
  3. Sikke et flot resultat!! Så smuk helhed hele rummet har. Godt i valgte at rive væggen ned, og få åbent op til trappen!!

    Louise Siri

    SvarSlet
    Svar
    1. Louise - Det er helt vildt at vi tog så lang tid om at få revet den væg ned, det har givet SÅ meget luft i gangen.... Men tak, vi er også meget glade for det.

      Slet
  4. Vildt flot - kan godt forstå at den der med at støvsuge hver dag ikke holdt ret længe - og ved du hvad? når man ikke kan se skidtet så er det helt sikkert ikke beskidt, basta BUM, hahaha..! det er i hvert fald min filosofi ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. karina - Jeg hader bare at støvsuge, som i virkelig HADER.... Næstefter at lægge tøj sammen, så er det det værste.... Så den løsning med sort gulv, den holdt bare ikke, det her er meget mere holdbart... for mig :-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...