fredag den 7. februar 2014

Farveforskrækket...... Det er jeg i hvert fald ikke.....


Jeg skriver i perioder om, at jeg har brug for ro på mine vægge, i mit hjem, på indretningsfronten generelt, og det har jeg virkelig også. Men nogen gange, så skajer jeg altså lidt ud igen....

Og det er nok sådan en periode jeg er inde i nu. Jeg har en meget nær veninde, vi læner os meget op af hinanden indretningsmæssigt, og jeg lyver ikke når jeg siger, at vi nok sms'er mindst 50-70 gange ugentlig om en eller anden indretningsdetalje.... Hun bor dog en del mindre farvehysterisk end mig.... Og det er ofte efter besøg hos dem, at jeg får det ekstra behov for at rydde lidt ud..... Men jeg har bare et gen, et sådan lidt finurligt gen. Et barnligt gen vil nogen nok kalde det, for jeg drages altid af det lidt skøre, masser af farver, sjove bamser, skøre plakater og crazy ophæng.... Jeg nærstuderer blade og jeg inspireres konstant ovre på instagram, og når jeg ser noget jeg kan li, så gør jeg bare.....

Lige i øjeblikket er jeg meget draget af farver, og efter jeg har fået mere af Stine Aalykkes smukke kunst på væggen, så drages jeg særligt mod det gule....

Jeg elsker farver i hjemmet, og hvis man samtidig rydder lidt ud på dimsekontoen, så kan farver sagtens fremstå roligt.... Nogen vil nok mene vi bor rodet eller overdekoreret, jeg selv synes bare det er top hyggeligt.... Jeg elsker forandring, og jeg hviler faktisk mest de dage hvor der er sket alle mest. Det lyder sært, det ved jeg, men sådan har jeg det bare. Jeg elsker at stå op om morgenen, og se på noget nyt....

Jeg ved der er mange der finder det modigt, og spændende at følge mine processer, og jeg kan kun råde Jer til at springe ud i det selv.... Man blir glad af at opfylde sine egne ønsker.... GO FOR IT....









23 kommentarer:

  1. Jeg elsker også farver og det barnlige! Dejlige billeder. Håber du har det godt trods omstændighederne og stridighederne denne uge. Tanker til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne-Sofie - det var en meget turbulent uge, tusind tak fordi du spørg til det... Det må jeg sige, det har jeg aldrig prøvet før den slags....

      Men tak for de søde ord, både til mig, og vores hjem :-)

      Slet
  2. Hej Louise,

    Hvor har du købt det tryk/den plakat, som hænger i rammen bagved Pippi med hulahopringen om livet? Jeg er vild med farven, og det vil give et godt spil i min stue.

    Mange hilsener
    Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Karina - Den flotte plakat er fra Lisa Grue, en af mine yndlings, farven er vidunderlig.

      Slet
  3. Elsker det hele;) deilig med farger, og en fryd for øyet;) fin fredag;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Malla - Tusind tak, vi - især jeg - elsker også farverne.... man blir rigtig glad af det.

      Slet
  4. Det er SÅ skønt, dit hjem! Kan vi ikke få et close up på billedvæggen? Og det skønne gule billede - hvor har du købt det?

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Anna - Tusind tusind tak, som altid er du så sød.... Det meget gule på billedvæggen er af Stine Aalykke, det hedder vitamin.... Jeg ærger mig tit over du ikke er på instagram, håber snart du vil bevæge dig der ind..... Fik du mon min mail i sidste uge??

      KH LOuise

      Slet
  5. SÅ STILIG!!!! Gjorde seg godt med det gule både på dør/ kommode og på bildeveggen:) Vår/ forår = mere farger stort sett for meg iallefall:))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tove - Gul er totalt forårsfarve, nok også derfor jeg drages så meget af den lige for tiden.... en virkelig lækker farve. Jeg var der også for nogle år siden, men alligevel på en helt anden måde .

      Slet
  6. Du bor hammer lækkert og bliver meget inspireret af dig. Vild med stærke farver såvel som pasteller. Så bare fortsæt med at inspirere på højt plan.
    Hilsner fra Tenna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tenna - Du er bare så sød, tusind tak.... Både for din kommentar her, og på instagram... de varmede virkelig.... Jeg glædes meget over at du kan finde inspiration her hos mig, det er fedt at høre.... Mange knus fra mig

      Slet
  7. Man bliver glad i låget af alle de farver... men kender godt dillemmaet ; ) Det er ligesom om man er til mere end en stil, alligevel er der bare en der vinder, når det kommer til stykket! Forestil dig at I byttede stil, dig og din veninde... så ville du styrte hjem og sætte kulør på efter et besøg hos hende!! Jeg ønsker f.eks. nogen gange at bo i et nyt strømlinet hus, men hvis jeg så besøgte nogen i et gammelt hus, tror jeg ville være lidt misundelig og ønske mig mit gamle hus tilbage : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Snullemor - jeg er faktisk til rigtig mange stile, og jeg vil gerne gennemfør dem alle, men nok også lige præcis det der gør, at jeg overhovedet ikke får gennemført en eneste :-) Men så på den måde skabes MIT hjem... Jeg elsker ny inspiration, og jeg brænder ofte for en eller anden ide jeg har set..... Og selvom jeg VED jeg får gennemført mange, så er der langt langt flere der aldrig møder dagens lys :_)

      Slet
  8. Jeg tænkte akkurat det samme, "glad i låget", og MEGET inspirerende.
    Det er et skønt og finurligt hjem du har, og jeg ville ønske at jeg var ligeså modig.
    Jeg HAR prøvet, men det larmer for meget i mit hoved, når jeg er omgivet af for mange ting.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tuttifrutti - Ubevidst tror jeg faktisk altid jeg forsøger at holde den samme farvekode, den pinke farve har altid været favoritten, men derfor har jeg gerne afstikkere som dominanter en gang imellem....

      Slet
  9. Hæhæh, det kan man heller ikke beskylde mig for at være - at være farve-kedelig, bliver jeg først, den dag helved fryser over. Det må være enormt besnærende at skulle følge en farveskala i ens indretning, som nogle praktisere.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne - Nej sådan kunne jeg nok heller ikke indrette mig, men dem det fungerer for, de har det helt sikkert rigtig fint i det, og det er jeg heldigvis det vigtigste :-) MEn det er også forskelligheden i hjem der gør, at man konstant finder inspiration på boligfronten. Det er skørt og skægt at se HVOR forskelligt folk kan indrette sig.

      Slet
  10. Hvor er det bare fint, altså! Jeg er også helt vild med billedvæggen og så de gule og neon detaljer hist og pist ♥

    Conner✩s Nest...♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Conners nest - den nye billedvæg er meget farverig og meget dominerende, efter min nyhedsbegejstring havde lagt sig, der skulle jeg lige lande og se, om stadig var vild med den. Men det er jeg lige nu.... Den er super super hyggelig, og gør vores hjem mere personligt....

      Slet
  11. Svar
    1. Frk. Hansen - tusind tak skal du have, det var sødt sagt.

      Slet
  12. Betine - tak søde, det gør jeg virkelig også :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...