torsdag den 4. juni 2015

Bestemt en mulighed for design i dit hjem.....


Over de seneste år har vi i den grad forsøgt at skabe et hjem med lidt mere tidsvarrige møbler. Godt dansk design kan 'et eller andet i den kategori.

Min morfar var møbelsnedker, det ved jeg, at jeg har nævnt en del gange før, men i en tid hvor træet sættes så meget i fokus, så sender jeg ofte min morfor en kærlig tanke.

Med hans store passion for træ, for at arbejde med træ og skabe design i træ, har min mormor og morfar for over 40 år siden, købt sig et hjem, som stadig består idag. Det er da helt fantastisk....

Både min mor og min onkel har videreført og opfostret mig med interessen for samme, og over de seneste år har jeg virkelig fået øjnene op for det.

Vi skifter ofte ud her hjemme, og det gør vi stadig, men det er kun med henblik på at opgradere.... Jeg sælger aldrig et design møbel fordi jeg trænger til nye bukser... Hvis jeg sælger en stol, så gemmer jeg pengene, til jeg forelsker mig i en anden stol....

På den måde havde vi fx pludselig råd til vores smukke 7'er fra Arne Jacobsen. Stolen er i palisander og er virkelig fin ... Den er gammel og den har patina i den helt rigtige retning....


Bestemt.dk er et websted for en som dig, som mig.... og som alle mulige andre, der ikke lige står med en masse penge på kontoen, men som alligevel ønsker sig et fedt møbel i hjemmet.

Jeg har før nævnt Bestemt, men jeg synes jeg bør gøre det igen. Jeg får ofte forespørgsler på, hvor jeg køber vores møbler, hvem der har designet osv. osv.

Host Bestemt.dk er det nemlig kunden der sætter prisen. Som kunde finder man det møbel man har kig på, fx Myren eller Dråben eller måske Frame fra By Lassen. Herefter giver man det bud, som man synes man har råd til. Efterfølgende venter man, og ser om nogle af forhandlerne vil acceptere budet. På den måde har man mulighed for at købe design til lidt billigere penge.

Kort fortalt skal prisen forhandles på forbrugernes og ikke detailbutikkernes betingelser. Priserne skal ned, og samtidig forhandles de mens man sidder hjemme i sofaen....Cool....


Indlægget er sponcorreret, men meninger og holdninger er helt min egen.


1 kommentar:

  1. Åh, hvor har i været heldige med det eksemplar - det er bare ekstra lækkert med det mørke træ der, synes jeg.

    - Anne

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...