torsdag den 16. juni 2011

HVORFOR HAR GIFAFFEN SORTE PLETTER?

I år fylder jeg 32, faktisk om præcis 5 uger og 3 dage... Og i år har jeg ønsket og ønsket og ønkset mig denne skønne giraf

Det er maleren Gitte Brandt der laver dette skønne maleri. Jeg havde tænkt på at ønske mig det den gang jeg fyldte 30, men så var der så mange andre ting, og jeg kom fra det igen. Men i år havde jeg besluttet at NU skulle det være. Så jeg spurgte mine søde forældre om det på nogen måde måtte være et ønske i år. Det skal lige siges at jeg altså normalt ikke får gaver i den prisklasse, men de synes også det var en skam jeg ikke fik sådan en ting man husker da jeg blev 30, så de var heldigvis med på ideen.

Jeg gik fluks igang med at kontakte den søde kunstner.... Og her for et par uger siden, der kom den skønne giraf så endelig med posten. Jeg har ikke hængt den op endnu, for så er det jo ikke rigtig en gave, først efter min fødselsdag kommer den op på væggen.

Da jeg endelig fik det gik der er par dage hvor vi gik og snakkede om hvad teksten egentlig betød, jeg googlede lidt og kunne ikke finde frem til det, så jeg måtte ringe til Gitte og spørge. Hun fortæller så en sød historie. Da hun malede den første giraf til hendes dengang lille pige, så kommer datteren gående forbi, hun kigger på giraffen, og så spørger hun sin mor "hvorfor har giraffen sorte pletter?". Og deraf kommer så teksten som har gået igen lige siden. Det er da sødt :-)

Jeg har bare ALTID elskes Gittes malerier, og i kender dem sikkert godt, men skulle i få lyst til at kigge lidt på hvad hun laver, så kan i gøre det her Gitte Brandt



Og en gang når jeg blir rig og får lidt mere plads, så skal jeg helt sikkert ha geparden også :-)


2 kommentarer:

  1. hvor sejt1 Jeg elsker også den der giraf statue på billed nederst!

    SvarSlet
  2. Ja, det er et rigtig fint billede. I bogen "Sommerhusliv" kan man se Gitte Brandts sommerhus. Hvis ikke du allerede har bogen kan den købes ret billigt i bogklubben "Bolig og livsstil". Den vil lige være noget for dig:-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...