fredag den 17. oktober 2014

Fineste video fra Lego Duplo...



 Lego Duplo er noget af det legetøj, vi holder mest af her i huset. Og det er det legetøj som vi har haft i længst tid. Merle fik det første da hun fyldte 1 år, og nu hvor hun lige er blevet 6, så leger hun faktisk stadig med det. Hun har naturligvis også fået øjnene op for lego friends, men lillesøster Neel er en ret stor tog- og traktor entusiast, så vi har over de sidste år udvidet Duplo samlingen med togbaner og traktorer. Vores piger er gode til lege sammen, og her er Duplo bare fantastisk. Man kan lege sammen, og samtidig være i sin egen leg. Det er på den måde også lettere at undgå konflikter... For tro mig, dem har vi selvfølgelig også :-) Lego Duplo er bare et hit, kun fantasien sætter grænserne, og det er jeg vild med. Vores piger bygger det ene store fantasi eventyr efter det andet. De bliver temmelig vrede på os når vi skiller det ad, og putter tilbage i kurven. Men top begejstrede bagefter, fordi de nu kan bygge et nyt eventyr.
 





Lego Duplo har lavet en virkelig fin video #playwithallfingers, som jeg gerne vil dele med Jer. Jeg synes den illustrere rigtig fint, hvor vigtigt det er for børn at udvikle deres små sanser. Man bliver grebet af videon, både fordi musikken er skøn, men også fordi man først, ikke helt forstår, hvordan Duplo kommer ind i billedet. Jeg er vild med den i hvert fald. I samarbejde med Duplo har jeg fået lov at udlodde dette super lækre luksustogsæt fra Duplo, og for at deltage i konkurrencen, så kræver det kun en ting af dig. Se den fine video, og fortæl mig hvad du synes om den. Lørdag d. 25 oktober trækker jeg en vinder blandt Jeres svar.... Glæder mig til at læse hvad i synes. På Duplos egen Facebook kan du også se videoen, og her kan du også deltage i en konkurrence. Konkurrencen finder du lige under videoen på deres Facebook. Tag quizzen, og deltag :-)

30 kommentarer:

  1. Nu har jeg ikke selv børn (endnu) men er stor tilhænger af LEGO i alle afskygninger.
    Og denne video viser tydeligt den bekymring jeg kan få over, at se så mange små størrelser være opslugt af tablets i stedet for at lege med perler, klodser, klippe påklædningsdukker og male med farver, ja alle kreative processor som giver så meget til et barns udvikling. Så er jeg egentlig ligeglad med at barnet ved hjælp af tabletten kan stave og regne før barnet begynder i skole, hvis de motoriske egenskaber ikke er på plads, som kan skabe ny læring.
    Man skal se, høre, føle, smage, lugte igennem hele sit liv og det får man altså ikke igennem sin tablet :-)

    SvarSlet
  2. Jeg blev egentlig lidt skræmt over videoen... Har en dreng på 2 som kun er interesseret i tablet, tv, mobil for at se en traktor-film. Jeg ved godt det nok skal ændre sig, men der er i hvert fald ingen grund til at opfordre ham til det (er min holdning). Ingen tvivl om at ungerne kan lære en masse via diverse spil mm., men deres sociale og motoriske egenskaber skal også udvikles.
    (Til gengæld er Lego i utrolig høj kurs herhjemme :-) )

    SvarSlet
  3. Den video er da bare SÅ skøn! sad med et lille smil på læben da den sluttede. :-)
    Jeg er kæmpe legofan - synes det er så fantastisk en verden 😍

    SvarSlet
  4. Fin video! Men også lidt skræmmende. Står overfor at blive mor i næste måned! Og en af de ting jeg allerede nu har tænkt en del over er helt små børns brug af iPad tlf mv. Det er vel både godt og skidt - børn har ufattelig teknisk snilde tidligt i deres liv - til gengæld kunne man godt frygte, at deres fantasi og kreative sans bliver mindre stimuleret og dermed mindre udviklet. Håber i hvert fald at jeg selv vil kunne finde en fin balance mellem legetøj og elektronik for mine børn, når den tid kommer :)

    SvarSlet
  5. Meget fin og sigende lille film, som skildrer vores hverdag meget godt. Balancen mellem at være til stede og samtidig have fokus et andet sted... En udfordring som gælder både børn og voksne!

    SvarSlet
  6. Ha ha, synes den er fin... Troede faktisk halvvejs at tangenterne var lego... Men ja finmotorikken skal være iorden... Her er duplo også et kæmpe hit, og har netop haft hele stuegulvet fyldt med duplo, og jeg synes nu det er lige så hyggeligt som bassen bare sidde der og kreere mens det regner...
    Det ville være den perfekte julegave
    Kh nanna , Stjernepus

    SvarSlet
  7. Haha, jeg synes, videoen var ret sjov!

    Vi elsker også Lego Duplo herhjemme. Det kan samle både den 7 årige, 5 årige og den 2 årige :-)

    SvarSlet
  8. Pigens fantastiske smil til sidst insinuerer så herligt, at hun netop er fuld af fis og ballade. Præcis det eneste der skal tilsættes, når man, både som barn og voksen, fordyber sig i Legos fantastiske verden.

    SvarSlet
  9. Dejlig video med tilhørende tid til eftertanke. Et øjeblik troede jeg, at det var små lego-figurer, der hoppede rundt på tangenterne.

    SvarSlet
  10. Fin lille video omend også lidt skræmmende. Den giver ihvertfald stof til eftertanke :-)

    daniellalind@live.dk

    SvarSlet
  11. Vi elsker Lego herhjemme. Videoen er fin.
    tagelaursenpiaeriksen@gmail.com
    herframinverdengaer.blogspot.dk

    SvarSlet
  12. Fin video sætter tankerne igang:-)
    Maibrittnollin@gmail.com

    SvarSlet
  13. Jeg synes videoen er rigtig sød - men den er også enormt tankevækkende, især for sådan en førstegangsmor som mig. Vores søn er 14 mdr og er vild med mors og fars telefoner, mens klodser for tiden bare bliver kylet langt væk :) Vi gør en stor indsats for at stimulere ham med alt muligt ikke-elektronisk, og duplo er et fantastisk stykke legetøj. Vi har allerede en del Lego Primo til vores dreng, som endnu er liiiiidt for lille til selv at kunne lege med duplo. Er så ked af, at Lego Primo ikke laves længere!
    Christine

    SvarSlet
  14. fantastisk video der sætter tankerne i gang og får smilet frem: herhjemme elsker vi lego og med en 1 årig datter er det den perfekte præmie:)
    marianne.lykke@gmail.com

    SvarSlet
  15. Det er en rigtig fin video. Synes virkelig de er gode til at ramme det yngre publikum. Min datter er også helt vild med apps'ne. Men ja - det satte da tankerne igang, og hun elsker Duplo, men vi synes nu stadigvæk hun skal have muligheden for Ipad - så længe det ikke tager overhånd

    trinsling@gmail.com

    SvarSlet
  16. Hihi, hvor er det en sød video! Elsker hendes udtryk til sidst. :)

    Fleur har faktisk aldrig vist den store interesse for Duplo, trods vi har en del af det. Både nyt indkøbt til hende, men også en del fra min barndom. Det har været meget on/off. Dog skal jeg lige love for, at hun er blevet vild med det det seneste halve år. Hun bygger og bygger konstant, og det hele står til skue i vindueskarmen... i stuen! Liiidt træls for moderen. ;)
    Hun har "kun" klodser og mennesker, så vi vil meget gerne vinde togbanen, så vi kan udvide legen lidt.

    SvarSlet
  17. Hvor er den video SKØN!

    Jeg deler uden tvivl samme bekymring for diverse tablets' overtagelse af børnene i vores samfund. Min bonus nevø på 2 år har fuld forståelse for brugen af en iPad - det er skræmmende. Til en vis grad synes jeg, at tablets er fantastiske og udviklende for børn - til en vis grænse!!

    Jeg elsker hendes udtryk i slutningen af videoen, men havde hun selv spillet - uanset lige så godt, havde jeg givet 1000 gange mere for hendes stolte blik! Børn skal have lov at være børn - og de skal opfordres til at røre….. på andre ting end en iPad.

    LEGO er altid et sikkert hit! Og jeg leger stadig gerne, når jeg har en undskyldning ;-)
    Hvis jeg vinder, skal DUBLO toget gå til min bonus nevø. En smadder fornuftig dreng, der veksler mellem tablets og RIGTIGT legetøj!

    nannatvchristensen@gmail.com

    SvarSlet
  18. Jeg elsker LEGO på alle måder. Det er vildt hvad man kan lave og det bliver aldrig kedeligt. Legetøj fra da mor var dreng ;) Skide sød video >#

    Eva Vejlstrup

    eva_vejlstrup@hotmail.com

    SvarSlet
  19. Herhjemme elsker vi også Duplo, som stadig er et hit hos den store på 6 år også - og selvfølgelig lillesøster på tre år :)

    Egentlig synes jeg videoen er lidt for fokuseret på hvad jeg tror mange forældre gerne vil høre. Jeg synes at den gode leg og det det gode produkt er rigeligt til at sælge det :)

    Skulle jeg være heldig at vinde har vi familie i DK der kan have det liggende til vi er hjemme i starten af det nye år :)


    Kh. Mirjam (fluesvamp(a)gmail.com - @ i stedet for (a))

    SvarSlet
  20. Jeg er glad for at mine piger både kan få lov til at lege med lego, dukker, biler, pinde og sten og også samtidig kan nyde at koble af med en tablet eller lignende indimellem - præcis som vi andre :) Jeg synes måske videoen er lidt fjollet og selvhøjtidelig men det er da selvfølgelig stadig vigtigt - og det er jeg enig i - at have fokus på børns leg i alle afskygninger :)

    SvarSlet
  21. Sad og var MEGET imponeret over den dybde hun spillede med og så bredte der sig et stort smil da jeg så hun brugte en tablet :-) Har en datter på 3 år der faktisk selv er meget afblanceret i ude/inde leg og brug af computer/tablet men jeg ved hun elsker at bruge fantasien i hendes lege og at hun ville blive ellevild over den Duplo Pakke så derfor krydser jeg fingre og tæer :-)

    SvarSlet
  22. den er meget sjov og sød.

    Tror det er vigtigt at vi som forældre til tider læggr tablet/mobil væk og viser vores børn at man kan andre ting - som at lege med lego :-)

    kjerstinenaja@gmail.com

    SvarSlet
  23. Duplo er dejligt! Og den lille film minder mig om at der er mange muligheder i vores verden - og at det er op til os at bruge dem rigtigt :)

    SvarSlet
  24. Meget rammende film 😊 Frederik har lige fået sit første Duplo, og han elsker det også 👍 Dog har han ikke fået smag for tablets endnu, men det kommer nok 😃

    SvarSlet
  25. Jeg tænkte først at det måtte være en forkert film jeg så og hvad den egentlig havde med lego at gøre. Herhjemme har vi også en ipad og vores datter på lidt over to får lov til at bruge den i begrænset omfang (oftest efter en lang dag i vuggestuen, hvor hun har brug for at koble af). Vi har blandt andet de 4 apps fra Lego duplo. Når det er sagt synes jeg filmen viser at børn leger mindre og mindre, men mere bruger den nye teknologi. I min optik er der i og for sig intet i vejen med de bruger den nye teknologi, jeg er af den holdning de skal lære det hjemme fra, for det er vejen frem, MEN det er også så vigtigt at de leger rigtigt (her menes med legetøj). Herhjemme er det os der bestemmer hvornår hun må bruge tablet, se tv m.m. og hvor længe. Længden er dog ikke et problem, for hun gider det ikke mere end 15-30 min, hvilket jeg synes er okay, vi voksne har også brug for at slappe af og koble hjernen fra, det samme har børn.
    Herhjemme elsker vi også lego duplo, det er den type legetøj min datter leger aller mest med.

    SvarSlet
  26. Skøn lille film.tænker at iPad og duplo er udviklende for barnet på hver sin måde. Herhjemme elsker vi også duplo. Der går stort set ikke en dag, hvor det ikke er fremme på en eller anden måde. Tak for en god blog.

    SvarSlet
  27. Rigtig sød video med lidt stof til eftertanke - heldigvis er det ikke et problem hjemme hos os at få vores døtre til at lege med andet end deres Ipads - og slet ikke, når det kommer til LEGO - det ELSKER de og kan ligesom dine døtre bygge de mest fantasifulde verdener! Vi har flere kasser fulde af LEGO, købt for en slik på Den Blå Avis. Vi ELSKER at LEGO ikke forgår og kan bruges af flere generationer - uden at det bliver slidt.

    SvarSlet
  28. Sød og tankevækkende video :) Det minder mig meget om hvor vigtig finmotorikken er i ALT hvad vi gør i vores hverdag, det skal trænes og det skal kreativiteten og fantasien også og netop derfor ELSKER jeg lego for det kan det hele ;)

    SvarSlet
  29. Jeg syntes videoen var god i starten og jeg var imponeret, men ændrede helt holdning til sidst. Ikke imponerende, at hun bare sidder med en tablet. I mine øjne er der alt for meget skærmtid til børn i dag helt fra børnehaven af. De bevæger sig for lidt og leger for lidt med hænder og krop. Jeg kan se det på papstorebror på 7 år der har egen tablet, Playstation 3 og computer hjemme ved sin mor. Herhjemme får han skærmtid og får sjældent lov til at spille, fordi han spiller i forvejen alt for meget derhjemme. Min nevø sidder selv foran en skærm fra han står op til han går i seng og vi gider simpelthen ikke det med vores børn. De skal lege mere end de sidder foran en skærm og Lego er en genial ting, hvor de kan starte helt fra de er små. Min dreng har selv alderen nu, hvor han kan begynde og jeg glæder mig til at introducere ham for Lego Duplo :)

    Mvh Monica
    volcanokitten@outlook.com

    SvarSlet
  30. Sød lille video ! Det er godt at kunne leve sig ind i fantasiens verden og drømme !

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...