mandag den 19. januar 2015

En dejlig weekend hvor også maling var involveret....


Den her weekend var dejlig..... I sidste uge skrantede jeg.... Det gør jeg desværre ret meget her i vinter, synes aldrig rigtig jeg kommer oven på.... Men fredag morgen, der fik jeg lyst til at male, og så ved jeg, at nu er det endelig ved at vende igen :-)

Så jeg var en tur i den lokale malerbiks, fik fikset en maling, hjem og igang. Lige inden jul var vores to stuer en større malerproces igennem. Jeg havde set et foto af en lilla og en mørk blå væg der spillede fantastisk sammen, så det måtte jeg prøve. Det holdt ca. 24 timer, det var simpelthen for voldsomt til vores små rum. Så blandede jeg selv nogle grå nuancer ud af vores rester, og væggene fik en grå, og en lidt lysere grå..... Men selvom det var ret flot, så holder jeg nu en gang af forandringer, og for mig er det bare nemt at kaste sig over en væg. det er heller ikke dyrt, ofte kan jeg klare mig men en liter pr. væg..... stor forandring for få penge... I LIKE IT.....

Jeg googlede mig lidt rundt, og fandt nogle fotos af en smuk dyb og helt mørk blå. Her på billedet, der syner den næsten sort, men det er den slet ikke. Jeg overvejede også sort, men nu blev den altså en lidt anden tone....

Det er super flot, rummene spiller godt sammen, og jeg nyder forandringen lige nu..... Heldigvis har vi 10 liter hvid i kælderen, så inden vi rammer sommer, så har jeg nok fundet på noget andet.... :-)

Lørdag var vi hos gode venner, hyggede, snakkede og spiste hjemmelavede burgere og søndag var bare til leg, gåtur og en lille smule støvsugning.

De første forårsgrene har også fundet vej, og jeg har været i gemmerne efter sidste års fastelavnspynt... Ikke det hele endnu... men bare lige til grenen. Merle kom hjem med den flotteste maske i fredags, den har også fået en plads... Nu mangler vi bare lige at finde de rette kostumer... Hvad skal Jeres børn være??

Hverdagen har gjort sit indtag... Dagene flyver.... faktisk er det vinterferie allerede om 2 ½ uge.... Jeg kan, som altid, slet ikke følge med....







6 kommentarer:

  1. Super godt!! Jeg vil så gerne have en malet væg i lejligheden. Men ved ikke om jeg tør :D

    SvarSlet
  2. Jeg tror aldrig jeg har læst, hørt om nogen, der skifter vægmaling så tit som dig... Men du er filme go til det, og jeg elsker din blog... :0) Selv skal min mand og jeg i gang med et dejligt lille projekt, nemlig vores soveværelse. Det trænger i den grad, det er mildest talt røvkedeligt... !!! Nu har vi i diverse boligmagasiner fundet forskellig inspiration, vi vil nemlig gerne gøre det til VORES rum, og ikke kun til et sted hvor vi sover og.....hmhmhm... ;0) Vi har 3 hjemmeboende teenies, der alle 3 har kærester.... De er velkomne, og vi hygger os med at de er her, dejlige mennesker... Meeeen... Det betyder så også, at vi sjældent i weekenderne har bare ½ time alene, og der er ingen ekstra rum at tage af. Så nu skal soveværelset laves mere hyggeligt, så vi også kan bruge det til at lukke døren, og flade ud med en go bog, en film, og en go kop te... Jeg glæder mig SÅ meget til vi lige om lidt går igang... :0)

    SvarSlet
  3. En meget skøn blog du har med dejlige børn og gang i den :-)
    Vi sidder lige og lader os inspirerer og faldt over din blog.
    Tak for kigget og god weekend til du og dine :-)
    Maria & Tina fra "En verden af kunst" på www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
  4. De små piger er så søde !!
    http://www.partler.dk/

    SvarSlet
  5. Cute kids, happy to enjoy every day!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...