tirsdag den 3. januar 2012

Mod lysere farver....







Et lille glimt fra stueetagen som den ser ud netop idag... Det er svært at tage ret godt billeder i det her vejr, men jeg sys de gir et bare nogenlunde indtryk.

Jeg håber i fornemmer, at der er meget mere enkelt rundt omkring, og de smukke ting kommer SÅ meget mere til sin ret, får helt lyst til at lave indlæg for hver favoritting man har.... Men uha, det blir vidst for omfattende, og nye kommer til hele tiden.

Det fine skab i køkkenet har fået den smukkeste blå farver. Den er skarpere i virkeligheden, måske en dag med sommerlys kan fange det bedre.... Merle var vild med den, så hun forlangte hendes trip trap fik samme farve... Så den blev også blå, og Neels er blevet hvid.

Jeg havde mange ting som havde sådan en hæslig grisefarve, så alt hvad der var malet i den farve, de er nu blevet blå... Ejjj hvor er det skønt... Ved ikke hvorfor jeg havde fået malet SÅ meget i den farve, men det var vidst noget med at jeg fik den gratis, og så skulle det udnyttes... Puha, godt det er væk igen.

Nu tænder jeg brændeovnen, starter med at lave karrysuppe med bacontern, og venter på stormen rigtig gir sig til at ruske i lille Danmark...

21 kommentarer:

  1. Du har simpelthen det mest vidunderlige hjem. Der er så meget personlighed og sjæl at jeg mærker det her på den anden side af computerskærmen!
    Det er som om at der i dit hjem ikke er én eneste ting du ikke holder af. Alt er nøje udvalgt og elsket (som man nu kan elske noget materielt!).
    Kom an med indlæg om hver enkel ting! Jeg vil sluge hver og et!

    SvarSlet
  2. Hvor ser det bare fint og hyggeligt ud. Og forårsagtigt, med de lyse farver.

    SvarSlet
  3. Er vild med dit "nye" lyse hjem, det er så fint - og som du selv nævner så kommer dine særlige ting meget bedre frem - før var det også flot, men måske med lidt for mange indtryk for øjet - så skønt og roligt det er blevet - og forstår helt klart Merle at hendes stol også skulle være lyseblå, for hvor er det dog en skøn farve (hvor har du købt den, og hvad hedder den?)

    Kh Karina

    SvarSlet
  4. Så fine bilder - du har det veldig hyggelig hjemme med masse farge :-)
    Takk for din søte kommentar om det dynetrekket jeg hadde sydd. Jeg syr dessverre ikke på bestilling, for med tre små barn så strekker bare ikke tiden til, dessverre.
    Håper stormen ikke blir for ille hos dere - her venter vi også på stormen skal komme i kveld. Håper det går fint.
    Ha en fin kveld innendørs :-)

    SvarSlet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. "Arj, hvor er det? Der ser flot ud, bare hvis jeg boede der!" - var min datters kommentar :-) Og hun har så sandelig ret: der er super flot og hyggeligt!

    SvarSlet
  7. Hvor bor I bare helt fantastisk dejligt!!

    SvarSlet
  8. Hvor ser det bare skønt og hyggeligt ud - er ret misundelig på alt dit fine keramik! Og dit blå skab er blevet så flot!
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  9. Det er simpelthen blevet så flot og meget mere harmonisk. Er sikker på i bliver rigtig glad for det :)

    SvarSlet
  10. Ej, hvor har I altså bare det lækreste hjem. Og må give Merle ret i, at det er en flot blå farve (:

    SvarSlet
  11. Hvor er det hyggeligt og hvor er du god til at skabe en hyggelig stemning på ingen tid! ;o)

    Tilslutter mig Merle - den er rigtig fin den blå farve!

    Kh. Pia

    SvarSlet
  12. taaaaaakkkkk for alle jeres søde kommentarer, det er åbenbart lykkedes mig ok at kommunikere stemningen ud, trods de lauzy lysforhold :-)

    Og ja, den blå er bare super flot... jeg ved faktisk ikke hvad den hedder, jeg gik bare om i farvehandleren og valgte en af alle de blå muligheder der var... Og der er mere tilbage, så jeg er ikke færdig da :-)

    SvarSlet
  13. det ser dejligt ud, og jeg er også vild med lyseblå. Det skab du har er lidt af en drøm for mig. Jeg har et vitrineskab og lur mig om det ikke skal have en gang lak i løbet af foråret....

    SvarSlet
  14. Hvor ser det dejligt ud, Louise.... Og hold op, hvor har du haft travlt med malingen :)

    Jeg glæder mig til at se mere...

    Kh!

    SvarSlet
  15. Det ser super godt ud Louise, jeg er også vild med farven. Har du malet den inde i stuen, hvor mange lag måtte du give den. Jeg skal nemmelig også til i gang med en ligende farve, plejer at male ude i stalden, men det vil ikke tørre når det er så koldt, så jeg bliver vidst også nød til at male inde, så håber jeg bare jeg kan holde de små fingere fra malingen til den bliver tør.

    SvarSlet
  16. Kan se, du os er i malehumør som mig :) den blå farve er rigtig fin - den minder lidt om den, jeg har på mit jalousiskab :)

    Med hensyn til lyset, så vil du altså ikke fortryde, hvis du gav dig i kast med picasa redigeringsprogrammet - det er super nemt!
    Rakel har en DIY med en rigtig god vejledning til det inde hos hende, til hvordan man kommer i gang
    her er et link, hvis det er :)

    http://barewunderbar.blogspot.com/2010/09/diy-pa-nem-billedredigering-med-flotte.html

    SvarSlet
  17. fint og lyst og Louise :) det er da en dejlig blanding af farver og hvidt :) selvom jeg faktisk ikke kan se den helt store kæmpeforskel??? det ser bare hyggeligt ud :) og du/I er huuurtige!!

    SvarSlet
  18. Jeg må ærligt indrømme at jeg overhovedet ik kan se nogen stor forskel??! Men måske er det bare mig men dejligt du er glad for det og fin farve til skabet iøvrigt.
    Hilsner fra Dorthe

    SvarSlet
  19. Mette Katrhine - du må sørme igang med malingen, man blir så dejligt tilfreds bagefter :-)

    Jeanett - ja jeg stod bare i køkkenet og malede, her lugtede ikke engang af maling bagefter... Kun er det på væggene :-) Så det kan du roligt gøre. Malingen er vandbaseret.

    Anna - Det må jeg lige se og få kigget på det der.... det kan da være det ku være en go ide snart at få lært :-)

    Christina - Det er nok rigtig forskellen ikke synes SÅ meget på billeder... Men det gør det virkelig her hjemme, de farvede tæpper på gulvene er væk, og alt skrammel og plastik i farver er væk. Jeg havde egentlig også tænkt mig at male stolene hvide igen... Men kan ik helt finde ud af om jeg kan nænne det. Men tror snart lamperne får en tur :-)

    Dorte - Det var da en skam du ikke kan se forskellen... Den er ellers ret stor :-) Måske billederne alligevel ikke kommer helt til sin ret.

    SvarSlet
  20. JEGELSKERDITHJEM.DK

    Nøj det er fantastisk, ved jeg gentager mig op til flere gange.

    Jeg elsker dit hvide guld - hvilket minder mig om hvor ked af at jeg er at mit er revet bort : )

    SvarSlet
  21. Hvor bor du bare med stemning og hygge! Inspirerende, tak for det! :o)
    KH Sidsel (som gerne ville have overskuddet og modet til at gøre mere hos mig selv :o).

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...