torsdag den 5. januar 2012

Og de blev hvide igen....




Stolene rundt om spisebordet er nu hvide igen.... Det blev til ca. 7 måneder med spræl på... Og så ku jeg åbenbart ikke rigtig stilles ved det længere. Folk som kender mig har længe sagt - " Louise, det med farver, det er vidst bare en periode" - Men jeg nægtede hårdnakket... Her 8-9 måneder senere, må jeg konstatere, de havde vidst ret.... Jeg har selvfølgelig stadig mange fine ting og puder med farver... Men der er virkelig blevet reduceret i det.

Her de sidste to uger er der sket meget i huset... Det er som om, når man sådan skal tilbage på arbejde, så vil man gerne nå en hel masse.... Man føler ik rigtig man får tiden bagefter... og det gør man sikkert heller ikke. Så igår aftes, der malede jeg stole til kl. 01.00... Og tilbragte resten af natten vågen, med en lille feberramt Neel.

Ja sådan går det, man kan ikke planlægge noget som helst, de her sidste dage, hvor jeg troede jeg fik masser af Louise-tid, det blev altså til Neel tid. Hun har været her hjemme hos mig både igår og idag.....



Og jeg har flyttet mere om.... En stor gammel kommode som stod på første salen, den er nu kommet i stuen. Jeg fik den af Jesper i fødselsdagsgave for 6 år siden, og nu hvor jeg havde fået nok af det grønne skab ( i hvert fald i stuen ) Så passede denne noget så fint her ind...

Nu går jeg så og overvejer, om lamperne over spisebordet også lige skal ha en gang hvid maling...... Det må blive næste projekt.

Imorgen fylder min lille Neel 1 år, så det må jeg nok hellere begynde at sætte lidt fokus på... Og når ja, så begynder jeg så os lige at arbejde igen...... Farvel kære barsel, det har været 13 skønne måneder.

29 kommentarer:

  1. Det ser super fint ud både med den udskiftede hvide kommode og det lille lægeskab samt med de hvide stole... det synes jeg faktisk har pyntet :-)

    SvarSlet
  2. Jo! Nu kan jeg se det! Og det er blevet så fint - meget roligere og stadigvæk kan man se at du har fingerne med i spillet ;)

    SvarSlet
  3. Fantastisk flot indlæg fra din på sådan en regnvejrs torsdag :)
    Jeg er ret så vil med at du har valgt at male stolene hvide igen. Så ser meget mere rolig ud nu synes. Lige min smag :) ...... Hvis jeg vat dig havde jeg valgt at male lamperne over spisebordet hvide som du selv skriver. Eller måske samme blå som skabet eller en lys lilla? Bare en ide.

    Begynder du på fuld tid fra i morgen, eller hvordan?
    Stort tillykke med Neel. Læste på en anden blog at hun snart fylder er år. Tillykke. Mon du har set indlæget på M.... Bloggen ? :)
    Hilsner fra Lisa

    SvarSlet
  4. Har det lige som dig. Jeg er også begyndt at gå tilbage til de mere enkle farver, men med stilleben af farver.
    Jeg blev træt i hovedet i længden af det andet.

    SvarSlet
  5. Waauuu...det er godt nok blevet fint. Og meget mere roligt!
    Jeg synes jeres hjem var rigtig fedt med alle farverne, men tror altså også eg ville blive lidt små-stresset, med så meget spræl overalt :-)

    Men Louise - hvordan pokker når du alt det maleri og flytten rundt?? Jeg synes det kræver enormt meget tid - og hatten af for at du er så effektiv :-)

    Har du spraymalet stolene???

    KH Nina

    SvarSlet
  6. De er også bare fine i hvide de stole.

    Louise, maler du selv Trip Trap'erne? Mine står og skriger på en ny farver, men kan ikke lige finde ud af, om det bare lige sådan er til at gøre selv?

    Kh (en anden) Louise ;-)

    SvarSlet
  7. Jamen altså- jeg er VILD med de "nye" stole! Jeg er nu ikke enig med dig og vennerne i, at du er blevet træt af farver- du har vel bare omplaceret dem, så der er spræl på tilbehøret - og ikke på de store flader ;-)

    SvarSlet
  8. Eeej det synnnnd, de var så flotte før, men det jo dig der bor der :P Jeg var aldrig gået med til det hehe

    SvarSlet
  9. Det ser fedt ud..:) JEg elsker også farver - men er også af den mening (i mit hjem) at de skal skulle komme til for hinanden, hvis du forstår;)
    Det er lige med at finde den balance der passer til en selv - i et helt sort/hvidt hjem får jeg tit lyst til at kaste en lille farvebombe eller glemme en sprælsk pude;)
    JEg vil også gerne høre hvad du gør med trip trap stolene - er sådan i dillemma, fordi jeg ikke gider de nye med plastik til Frida, men heller ikke lige ved om jeg orker male en brugt;)
    En lang smøre til dig;) Håber Neel snart er på toppen, så hun kan blive fejret i morgen..
    KH Anne

    SvarSlet
  10. Smukt - imponeret over alt det du når på så kort tid, men hvor bliver det bare smukt - de farver du har beholdt kommer mere og mere til sin ret, efterhånden som du får lysnet mere og mere, så fint!

    Jeg ville personligt, nok også male lamperne over spisebordet, hvid eller en anden fin pastelfarve der passer godt ind i resten :)

    Psst! har lige sat min aller første give-away i gang, måske du har lyst til at være med ;)

    Kh Karina

    SvarSlet
  11. Ser fint ud. Simpelt og enkelt : ) Har du spraymalet stolene?

    SvarSlet
  12. Dorte - tak skal du ha, jeg er også rigtig rigtig godt tilfreds selv :-)

    Christina - Tak for de søde ord, godt du endelig kan se lidt forandring :-)

    Lisa - Jo jo jeg har skam set Vickis fine indlæg, og har modtaget det med posten idag. Det er SÅ fint :-9 Og tak for de søde ord om hjemmet... sjovt du sys det er fint... var du ikke mere vild med farvene????

    Belinda - det var præcis sådan jeg havde det, var begyndt at blive træt og forstyrret i hovedet... og det går ikke... Jeg har brug for ro kan jeg mærke....

    Ja jeg starter fuld tid imorgen, det blir noget af en omvæltning, er virkelige spændt på hvordan vores hverdag blir fremover!!!!

    Nina - Ja jeg ved det heller ikke helt, jeg har det bare sådan lige redebyggeragtigt for tiden... Jeg vil gerne ha at min base blir præcis som jeg vil ha det... Jeg længes allerede frygtelig meget efter at være her hele dagen. Elsker vores hjem :-)

    Stolene er malet, først grundet med vægmaling (fordi det var det jeg havde) og så bagefter bare en hvid med glans 40... og tro mig, det er faktisk ikke særlig kønt tæt på, det er 4 dag maling de har nu... desværre... Men det er ok...

    Louise - trip trap har jeg selv malet, sys faktisk det er super nemt, men det kommer an på hvor kresen man lige er i forhold til at komme lidt udenfor osv... Men den kan jo skilles helt ad, så er det nemt at gøre rigtig pænt... Det gad jeg bare ikke, så i løbet af ca. en time, der var begge stole forvandlet :-)

    Fie - det er nok også forkert at sige jeg er træt af farver, men jeg var træt af alt det skrammel her var... så nu har jeg kun yndlingstingene fremme, det nyder jeg virkelig :-9 Og så er det fedt der er så meget der blir hvidt nu hvor to skabe har fået farve...

    Joan - så skynd dit at male dine egne :-) :-) det er jo super nemt... især når de bare skal sprayes... lidt mere omstændigt nu hvor de skulle males tilbage...

    Anne - håber du læser svaret længere oppe ang. stolene. Det er nemt nok, det er bare om at svinge penslen :-) og tak for de søde ord

    Karina - lamperne er i skrivende stund til tørring, de har fået første omgang hvid spray maling, tror det blir rigtig godt :-)

    tjekker lige din give away ud :-)

    Sine - tak for det, :-) og nej, stolene er malet... lidt af et arbejde... men der går alt for meget spray til når det er hvid man skal ha....

    SvarSlet
  13. Hmm.... ja jeg syns jo det andet var vildt fedt..... virkelig vildt fedt....håberikke du laver alt for meget om - for hvor skal jeg så hente inspiration fra hihi....

    SvarSlet
  14. Tak for svar, Louise. Det lyder jo til at være til at gå til ;-)
    Sleb du stolene ned først? Hvad med første gang du malede dem?

    Rigtig god start til dig i morgen i øvrigt. Jeg startede selv op efter barsel for 3 måneder siden, så kan sagtens følge dig. Jeg må også indrømme, jeg ikke helt har vænnet mig til det endnu. Savner virkelig mit hjem og mine dejlige børn. Men desværre kan det ikke være anderledes..

    kh Louise

    SvarSlet
  15. Det er altså også fint! Hvad med lamperne skal de ikke også have em tur? Synes den røde farve ser lidt "forkert" ud nu? Måske det bare er mig.
    Rigtig god dag til jer i morgen, håber Neel er ved at være frisk, så hun kan blive fejret for aller første gang:-)

    SvarSlet
  16. Tak for dit svar tilbage. Du er virkelig god til at huske os alle sammen der spørger om diverse ting :) Hatten af for det :)

    Jeg har altid været ret vild med jeres hjem. Her hjemme har vi mange hvide møbler. jeg kan godt lide farver, men holder mig til farver på puder og tilbehør. Et par enkelte møbler er afsyret og et møbel er malet i en flot tyrkis farve.
    Glæder mig til at se jeres hvide lamper igen. :)
    God arbejdslyst i morgen :)
    Hilsner fra Lisa

    SvarSlet
  17. Jeg kender godt dét der med at gå lidt ned i farevstyrke for tiden. Måske det er noget med, at man trænger til ro på denne årstid. Herhjemme er alle møbler holdt i neutrale farver (undtagen en lænestol i lilla) og så er interiøret fyldt med farver...

    SvarSlet
  18. Dorte - Vi må jo se om du kan li det:-9 Ellers er der heldigvis masser af skønne blogdamer i meget farverige og smukke hjem at inspireres i :-)

    Louise - jeg er super doven med sådan noget sliben osv. Når jeg får en ide, så går jeg bare igang... ik alt det der forarbejde... nogen gange ses det også tydeligt. Det er vidst smag og behag hvor omhyggelig man skal være:-9

    Ang. barsel.... jeg garanterer dig for jeg også stadig savner om 3 måneder, jeg er simpelthen født i en forkert tidsalder... jeg er skabt til at være hjemme....

    Julie - Jesper er i skrivende stund ved at hænge nysprayede hvide lamper op... så jo jo... det er der helt styr på... jeg ku sagtens fornemme de stak lidt af... den røde var fed set op mod det blå skab, men det var vidst også det :-)

    Og tak, vi håber at kunne fejre Neel på bedste vis imorgen.. Lille store pige.. tænk hun allerede blir et år...

    Lisa - ja når tiden er der, så prøver jeg at huske alle....:-) Er virkelig spændt på hvor meget tid der blir til bloggen i den kommende tid, nok derfor jeg har spamet lidt her på det sidste...

    Jesper hænger i skrivende stund de hvide lamper op :-)

    Louise - ja når man er tosset med boligindretning... så må man nok bare forene sig med der skal ske noget en gang imellem... Min mand er temlig træt af mig til tider... men alligevel ser man ham lige nu hænge lamper op, og det til trods for vi kun har fået 3 timers søvn sidste nat...

    så nu hopper vi snart til køjs

    zzzzzzzzzzz

    SvarSlet
  19. Hold da op du går da helt amok.
    De er blevet vildt flotte dine stole.
    Men jeg kunne også godt lide dem i farvet.
    Hvad med at male dine lamper lyseblå, så du fanger den lyseblå stol.
    Det tror jeg ville være super flot.
    Eller lys mintgrøn.

    Bare et lille tip:-)

    Håber i får en dejlig dag imorgen.

    Knus Fra Susi

    SvarSlet
  20. Hej Louise. Kunne godt lide dem før men de hvide er også mere mig. Og ja hvidt giver altså åbenbart en vis ro. ( men jeg maler også alting hvidt, hvis du spørger min familie;-))Rigtig go weekend fra Louise..

    SvarSlet
  21. Sikke Hvidt der blir hjemme hos jer, møbler osv. Går snart i et med det hvide gulv og vægge. Det hele er lige en tand for Hvidt til min smag især når man har det hvide Malede gulv men nu er det jo heller ikke mig der skal bo der :) tror os det ku ha været flot med lamperne over bordet i samme blå farve som skabet og stolen istedet for hvid.

    Held og lykke med tilbagevenden på jobbet og god weekend i det hvide

    SvarSlet
  22. Synes slet ik alt dit retro og tæpper og så videre passer ind i dit hjem længere, men sikke effektiv du har været med malerpenslerne. Håber du finder ud af hvad din stil er, for virker ik helt som om du selv ved det og er lidt stilforvirret. Venlig hilsen Louise

    SvarSlet
  23. Hej Louise.
    Jeg har før kommenteret på et indlæg og fortalt dig hvilket rart og hyggeligt hjem du har med mange fine ting der uden tvivl betyder meget for dig:-) Jeg beundrede dit mod til at få alle de farver ind i dit hjem men må sige at jeg mere er til den hvide stil med farveklatter hist og her man virkelig lægger mærke til, præcist som du har nu og synes ikke jeg ser en stilforvirring men et rigtig hyggeligt hjem med fine ting jeg bedre ser nu:-)
    Mvh. Marie

    SvarSlet
  24. Susi - det var vidst lige det absolut sidste energi der blev brugt... og sku vidst ik ha gjort det, for nu er Neel feber syg på 3 dag, og jeg er SÅÅÅ TRÆT... har endda os været på job idag... Men nu får det vidst også lov at stå som der er... i lidt tid...

    Ballarina- Louise - nu tror jeg ikke der er mere her der skal være hvidt... for så ender det jo med at blive det gamle igen :-) og det gider jeg ikke. ha ha.... Men det er rigtig skønt som det så er nu. tak for de søde ord.

    Anonym - nej så er det jo heldigt det er mig og ikke dig der bor her... og i og med her er så småt... så syner det faktisk slet ikke spor hvidt live...

    Louise - Det er heldigt vi er så forskellige....

    Marie - stilforvirring er nok også det sidste ord jeg ville sige om mig selv... Men jeg nyder forandring, så det gør jeg bare en del.... tak for de søde ord.

    SvarSlet
  25. Hej.
    I bor bare så fint. Jeg er vild med din stil og ville ønske, at jeg gilige så meget op i indretning som dig. Hjemme hos mig er det MEGET enkelt, måske mest fordi det så er hurtigere at få gjort rent og ryddet op, MEN så er detaltså heller ikke så personligt som hos dig ;o)

    SvarSlet
  26. Jeg kan slet ikke forstå at der er så meget indblanding i hvordan man indretter sig eller ej - det er ligesom louises blog og hendes hjem går hen og bliver en "debat"... Hvis man ikke kan li hvad man ser så burde man være stille, synes jeg.... Eller i der mindste høflig. Nå!

    SvarSlet
  27. tak Christina

    Det var virkelig fedt sagt... har i den grad selv tænkt det samme.

    SvarSlet
  28. Altså Louise, Det er da sjovt så mange der har en mening om hvad man skal og ikke skal;-) jeg er bare imponeret over alle de ideer du har. Du har så mange fine ting og hver gang du gør noget nyt får jeg lyst til at "abe efter":-) Jeg forstår ikk hvorfor der bliver talt om stilforvirring, jeg synes det er meget nemt at se hvilken stil du har og jeg synes at din stil skinder klart igennem i alt hvad du laver. Jeg elsker dit hjem og synes fremt for alt at det oser af hygge. Jeg siger altid, at alt hvad man maler kan males om hvis man fortryder! Det er en nem måde at skabe variation og nyt liv i boligen. Som sagt er jeg vild med dit hjem og dine mange ideer, så fortsæt endelig med at vise det frem:-)
    Kh Michelle

    SvarSlet
  29. Altså Louise, Det er da sjovt så mange der har en mening om hvad man skal og ikke skal;-) jeg er bare imponeret over alle de ideer du har. Du har så mange fine ting og hver gang du gør noget nyt får jeg lyst til at "abe efter":-) Jeg forstår ikk hvorfor der bliver talt om stilforvirring, jeg synes det er meget nemt at se hvilken stil du har og jeg synes at din stil skinder klart igennem i alt hvad du laver. Jeg elsker dit hjem og synes fremt for alt at det oser af hygge. Jeg siger altid, at alt hvad man maler kan males om hvis man fortryder! Det er en nem måde at skabe variation og nyt liv i boligen. Som sagt er jeg vild med dit hjem og dine mange ideer, så fortsæt endelig med at vise det frem:-)
    Kh Michelle

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...